ПРЕСТОНИЦА УКИДА ЈЕДНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО: Револуција која ће трансформисати улице главног града!
Циљ власти је да обезбеде чистији ваздух и мање буке у једном од најживљих градова у Азији.
У Вијетнаму, мотоцикли превазилазе своју пуку функцију превозног средства; они су права покретачка снага свакодневног живота и фундаментални стуб његове културе и економије. Са запањујућих 72 милиона мотоцикала на путевима за популацију од приближно 92 милиона, процењује се да постоји барем један мотоцикл по домаћинству, што Вијетнам чини једном од земаља са највећом густином мотоцикала на свету - пише Ел Паис.
Ова агилна возила омогућавају Вијетнамцима да се лако крећу кроз густ градски саобраћај, превозе све врсте робе (од намирница до намештаја, па чак и животиња) и приступају пијацама и предузећима, служећи као приступачно и ефикасно решење за мобилност. Мотоцикл није само функционални предмет, већ продужетак породице, простор где се дели свакодневни живот, претварајући вијетнамске улице у спектакл бучне активности.
Мотоцикли са сагоревањем
Вијетнам покреће смелу иницијативу за борбу против загађења ваздуха и буке планом који обећава редефинисање градске мобилности. Почев од 1. јула 2026. године, главни центри Ханоја ће се опростити од мотоцикала на бензински погон. Ова невиђена мера означава почетак амбициозног програма осмишљеног да драстично смањи емисије.
Забрана ће се првобитно примењивати на округе Хоан Кјем и Ба Дин, подручја позната по густом саобраћају, високом нивоу загађења и виталној туристичкој индустрији. Власти се надају да ће ово ограничење употребе мотоцикала на бензински погон ублажити загађење, смањити амбијенталну буку и допринети смањењу емисије угљеника. Такође има за циљ да подстакне усвајање чистијих алтернатива, као што су електрични мотоцикли.
Аутомобили
Овај корак је само прва фаза шире стратегије која предвиђа постепено ширење. Убрзо након мотоцикала, возила са погоном на сагоревање такође ће бити погођена сличним ограничењима, учвршћујући Вијетнамску посвећеност одрживијој будућности. Национални циљ је да се до 2045. године потпуно елиминишу двоточкаши на бензински погон, што је сеизмички помак у земљи у којој су, као што је већ речено, мотоцикли покретачка снага свакодневног живота.
Велики градови попут Хо Ши Мина и Да Нанга већ разматрају спровођење сличних мера, што указује на растући тренд ка одрживој мобилности широм земље. Тржиште електричних мотоцикала и скутера у Вијетнаму је у процвату, предвођено домаћим компанијама као што су ВинФаст и Селекс Моторс. Иако тренутно представљају само мали проценат од укупног броја (5%), регулаторни притисак и политике владине подршке, као што су финансијски подстицаји и побољшана инфраструктура за пуњење, имају за циљ да убрзају транзицију.