Subota 24. feb 2024.
automobil

VOZAČI SE PRAVE KAO DA OVO NE POSTOJ: Nema ništa opasnije od toga u gradskoj vožnji

Foto: Profimedia
Za tren oka nastane haos. Mnogi vozači nemaju nikakvu svest o tome šta je takozvani "A stub".

Najgore su one opasnosti u saobraćaju za koje vozači nisu svesni. Brzina, upravljanje, manevrisanje i sve ono što vozač radi kad rukuje sa mašinom koja je teška u proseku tonu i po, može biti krajnje opasno.

NE KUPUJTE NOVE: Evo kako da sami PRODUŽITE VEK brisačimaauto brisači

NE KUPUJTE NOVE: Evo kako da sami PRODUŽITE VEK brisačima

APEL AMSS: Prilagodite vožnju vremenskim uslovimaauto-put

APEL AMSS: Prilagodite vožnju vremenskim uslovima

OVA KOLA NE TREBA DA KUPUJETE, VREDNOST IM OPASNO PADA: Veliki broj Srba baš njih VOZI, mnogi će se RAZOČARATIautomobili

OVA KOLA NE TREBA DA KUPUJETE, VREDNOST IM OPASNO PADA: Veliki broj Srba baš njih VOZI, mnogi će se RAZOČARATI

Neznanje u saobraćaju može dovesti do strašnih tragedija, a zato je neophodno da ljudi budu jedne od najopasnijih pojava u vožnji, a kojoj smo izloženi svaki put kad sednemo za volan. Ovo je naročito izraženo u gradskoj vožnji, zbog čestih skretanja.

Naime reč je o A stubu, odnosno levoj i desnoj bočnoj šipki koja drži vetrobransko staklo. Iako većini izgleda usko, u praksi je to mnogo šire. A naročito skraćuje vidno polje vozača.

Mnogi vozači nemaju nikakvu svest o tome da takozvani "A stub" pravi mrtav ugao pa se dešava da vozači ne vide pešaka koji je ispred njih. Čak metar i po vidnog prostora može da bude zaklonjeno "A stubom".

Situacija je mnogo opasnija po kiši. Zbog magljenja, naročito bočnih stakala, vidno polje vozača dramatično je umanjeno. Najveća je opasnost prilikom skretanja, a naročito u gradu, gde se kreće veliki broj pešaka.

Veoma je rizična vožnja u večernjim satima kada pada mrak. Tada se javljaju senke, a vozači zbog poslednjih zraka Sunca budu zaslepljeni.

Da li ima rešenja za problem A stuba? Ne potpunog, ali dobar vozač može svojim manevrima da rizik svede na minimum. Veoma je opasno kada su na ulici deca,koja su manja i sporije se kreću.

Mnogi vozači preduzimaju mere kako bi izbegli najgore - gaženje pešaka. Naime, prva mera je smanjenje brzine na minimum. Treba dobro otvoriti oči i paziti da li se neko kreće.

Sem brzine, neophodno je nagnuti se levo i desno i prekontrolisati mrtav ugao koliko god je to moguće. Budite uvek svesni ove opasnosti, jer posledice mogu da budu pogubne.

Ako pregazite pešaka, ne treba previše govoriti o posledicama. Nemojte da se pokajete kasno, uvek je bolje preduzeti sve što je moguće kako bi vaša vožnja bila bezbedna.

 

 

Vremenska prognoza
Clear sky
15 Beograd