broken clouds
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

Jedan od najboljih matematičara na svetu podržava SNS-a na narednim izborima

03.02.2022. 21:01
Piše:
Srbija Danas
Stojan Radenović / Izvor: Foto: Youtube/PrintScreen/ Jutarnji Program TV Happy
Stojan Radenović pravo je osveženje na srpskoj političkoj sceni

"Meni su nudili kabinet. Pitanje je da li bih ja u kabinetu mogao da dokazem običnu teoremu. Za nauku treba da ste rođeni, kao za umetnost, slikarstvo, da ste ostrašćeni", istakao je on jednom prilikom.

Ime profesora Stojana Radenović se po prvi put pojavilo u javnosti 2015. godine kada je svrstan među 100 najuticajnijih naučnih umova u oblasti matematike koju objavljuje kompanija "Tomson Rojters". Ovu laskavu titulu Stojan je zaslužio zahvaljujući velikom broju naučnih radova koje je objavio u najprestižnijim naučnim časopisima, kao i visokoj citiranosti u svetu nauke.

Već naredne godine, iz tog razloga, profesoru Radenović su se prepisale zasluge što se Beogradski univerzitet našao među 300 najboljih na prestižnoj Šangajskoj listi.

Samo pojavljivanje na listi 100 najuticajnijih naučnih umova predstavlja veliki uspeh, s obzirom da prema podacima UNESKO u svetu postoji oko osam miliona istraživača.

Stojan Radenović
Stojan Radenović / Izvor: Foto: Youtube/PrintScreen/CPN - Centar za promociju nauke

Poslednjih godina, Stojan je stekao poverenje redakcija uglednih međunarodnih časopisa koje ga često angažuju kao recenzenta, a često ističe da je zadatak svakog naučnika da radi što više i kritikuje kolege za „mentalnu lenjost“.

Iako je u penziji za profesora slobodno vreme ne postoji, on gotovo svakoga dana neumorno piše naučne radove u podrumskoj prostoriji zgrade u kojoj stanuje, a smatra da je upravo to zaslužno za njegov uspeh.

- Meni su nudili kabinet. Pitanje je da li bih ja u kabinetu mogao da dokazem običnu teoremu. Za nauku treba da ste rođeni, kao za umetnost, slikarstvo, da ste ostrašćeni - istakao je on jednom prilikom.

Stojan Radenović / Izvor: Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Profesor Radenović često ističe da ga veoma raduje što na se na listama najboljih naučnika nalazi sve više mladih istraživača iz Srbije, jer oni predstavljaju budućnost ove zemlje. Takođe, u javnim nastupima se zalaže za nauku i nagrađivanje mladih naučnika, na umu ima još jedan način kako da doprinese Srbiji. Naime, njegov cilj jeste da se što više ljudi uključi u bavljenje matematikom i pisanje radova, jer smatra da Srbija ima sjajne predavače, škole i dosta genijalaca.

- Mene uspesi drugih ljudi raduju, oni me inspirišu i izazivaju me da i ja napredujem – rekao je profesor.

Kratka biografija

Stojan Radenović je rođen 1948. u selu Dobra Voda kod Leskovca. Do 1979. je bio profesor u Četrnaestoj gimnaziji, da bi potom doktorirao i naredne dve decenije predavao na Prirodno-matematičkom fakultetu u Kragujevcu. Od 2000. godine je radio na Mašinskom fakultetu u Beogradu, gde je dočekao i penziju. Sa 65 domaćih i preko 150 stranih koautora objavio je oko 400 radova u međunarodnim časopisima, od čega je više od 200 časopisa sa SCI liste.

Piše:
Srbija Danas