Vučić na "Iriškom vencu": Tunel koji će biti najduži u Srbiji, 7.007 metara ukupno
Predsednik Aleksandar Vučić obišao je radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac", u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).
Obraćanje Vučića
- Mnogo sam srećan kada vidim kako napreduju radovi. Mi smo u tunelu koji će biti najduži tunel u Srbiji., 7.007 metara ukupno. Siguran sam da će služiti našem narodu, u bržem prometu, da će doprineti daljem ekonomskom razvoju, stvaranju novih radnih mesta. Mnogo sam srećan što smo nastavili da radimo i zahvalan sam ljudima koji podržavaju rad - kazao je predsednik Vučić.
- Jedna vest za ljude iz Ivanjice, kreće da se radi Brusnik - Dević. Kreću danas-sutra sa radom - dodao je.
O događajima u Novom Sadu
- Dugo sam skupljao hrabrost da pozovem telefonom Patrika Drida. Razmiljao sam 45 minuta šta da mu kažem. Ja sam predsednik države, na neki sam način kriv. Mi tom čoveku nismo pružili sigurnost. taj hrabri čovek je linčovan, samo zato što je hteo da uđe na svoje radno mesto. Otvoreno ću reći, nisam zadovoljan reakcijom policije. Posle onih scena u Nišu, ovo su najteže scene. Gotovo da sam plakao i nisam mogao oka da sklopim. Divim se hrabrosti Drida, koji je srce i dušu dao za grb Srbije i kao reprezentativac. Neki su oteli fakultet koji je njemu dat na upravljanje, potezali noževe na njega. Užasno sam se osećao - rekao je predsednik.
- Kada je čovek već smešten u Hitnu pomoć, da imate neprijatelja koji je ranjen na frontu, vaša je obaveza da pomognete. Zlikovci su zaustavili sanitet, bušili gume. Šta li je u vašoj glavi? Koliko bolesni treba da budete da ovako nešto učinite? Dok sam živ tražiću odgovornost za sve one koji su rušili zemlju. Ja ću da se borim makar bio sam samcijat na kugli zemaljskoj. Kažu prekinuli blokadu RTS. A što ste blokirali? Nego sad - ne možemo više da izdržimo, plaćamo suviše. Nikakvih tu ideala nema, samo pare. Evo nek mi neko kaže kakve veze REM ima sa RTS? Što niste blokirali REM, Skupštinu? Nego nam se učinilo kao lagodna meta. Al baš ih briga. Ajde proglasite pobedu i pustite ljude da žive. Ne postoji ta pretnja kojom možete da obezbedite većinu u vladi ili skupštini. To su stvari sa kojima se suočavamo. Kao što je veliki junak Patrik Drid rekao - pobediće Srbija. Nema nijednog povređenog blokadera. Kada sam dobio Drida, rekao mi je - izvinite, predsedniče, što ja nisam uspeo u skladu sa zakonom da obezbedim nastavu. Poruka je građanima - ja ću da se borim ispred njih. Onaj ko je na brdu, on malo bolje vidi. Desetine hiljada turista nisu nam došli u zemlju zbog njihovog terora - kaže Vučić.
- Juče policija nije obavila svoj zadatak, ona je dobila zadatak, a nije ga ispunila. Zadatak je bio da se obezbedi ulaz dekanu i profesorima - naveo je.
O poseti Marte Kos, rekao je da ne očekuje ništa posebno.
O velikom narodnom saboru u Nišu
- Ja sam razgovarao sa Milošem, oni sa gradonačelnikom Niša. Uzeli smo 16. 17. i 18 maj. Tamo su nam siledžije zabranile i ulazak i boravak, a mi ćemo da odemo. Otići ćemo da se obratimo ogromnoj većini garđana Niša, pristojnih ljudi, da razgovaramo sa njima. Očekujem da ćemo neke prijatelje koji su nam idejno i ideološki bliski, koji dobro razumeju šta se događa u Srbiji, a koji su veoma popularni u Srbiji, da će nam se pridružiti na tom veličanstvenom skupu. A onda i demo dalje, Kragujevac, Novi Sad... sve ono gde su nam silecije, nasilnici, blokaderi zabranile da dođemo. Srbiju koja gradi i radi niko ne može da pobedi - kazao je predsednik.
Obraćanje ambasadora Li Minga
- Ovaj put je od izuzetnog značaja, a takođe u velikoj meri doprinosi razvoju Vojvodine i Novog Sada. Ovo će biti najduži tunel. On vodi ka daljem porastu industrijskog razvoja - kazao je ambasador.
Obilazak radova
- Prošli put smo bili na početku, sada je ogroman napredak, iskopano je 6.000 metara, znači da samo prik kraju. Ovo će biti najduži i najveći tunel u Srbiji, lep i čudesno opremljen. Značiće mnogo, time će veza Banata sa Republikom Srpskom, Hrvatskom i slovenijom biti mnogo bolja. Neverovatna korist - kazao je predsednik.
- Ovo je drugačija Srbija. Kada danas ovde vidite izgradnju najtežeg dela, to su neverovatni poduhvati. Ja ću za Vidovdan moći da proslavim, da smo uradili više kilometara nego što je urađeno do 2012. godine. Srećan sam što se Srbija gradi. Usluge su ono što pada zbog onoga što blokaderi rade, direktna posledica zločinačkih blokada. Teške su posledice zločina u prethodnih šest meseci - rekao je Vučić i dodao da radi 789 radnika.
Kazao je da radnici u specijalnim mašinama rade u tri smene.
- Rok za završetak je decembar 2026. Ostaće deo od Paragova do Petrovaradine - ističe predsednik.
- Dođu neki ljudi i kažu - e ne može ovde, neću kamelonom, hoću autoput... Ovde morate da napravite eksproprijaciju, ljudi plaćaju porez. Onog sekunda kada se najavi gradnja autoputa, oni podignu cenu. Država mora da bude kažnjena od svih. Tako vam se stvaraju problemi. Ja sam na sebe prihvatio jednu nezahvalnu ulogu, ljudi najčešće državu psuju. A sve očekuju od države, šta god da se dogodi - državo, reši mi. Sve se očekuje od države. Osnovno pitanje je šta mogu da uzmem od države - kaže predsednik.
- Borimo se i imamo sve veći broj povratnika iz inostranstva, u Braničevskom, Borskom okrugu. Odatle nam je najveći broj ljudi otišao. Zaradili su ljudi novac i hoće da taj novac ulože u svojoj zemlji. Sve su im teži uslovi tamo gde su živeli, a ovde rastu primanja, ljudi počinju da razmiljaju da se vrate nazad. Vidim da se popravlja raspoloženje ljudi uprkos mom namrgođenom licu - ističe Vučić.
- Oni idu pre roka, oni vredno rade. Lepo je što ćemo da imamo tunel ovde, bile su krivine jezive. U Srbiji ćete uvek da nađete protivnike rada. To je valjda priroda ljudska. Ja mislim da Irig može da bude sedište vinskog turizma. Mnogo tu ljudi mogu da očekuju. To govori koliko ljudi očekuju od svega ovoga - kazao je predsednik Vučić.
- Ovaj tunel će mnogo pomoći očuvanju flore i faune na Fruškoj gori. Ovaj tunel će obezbediti sigurniji i bezbedniji prevoz. Rumuniju smo pretekli, a Hrvatsku ćemo za godinu-dve - navodi Vučić i dodaje da u Srbiji ima još dosta da se radi i gradi.
Brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.
"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.
"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara. "Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.
Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i "Iriški venac" (dužine 3.5 kilometara).
Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.
Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara.
Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.
Trasa povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela). Izvođač radova je kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation".