Вучић на "Иришком венцу": Тунел који ће бити најдужи у Србији, 7.007 метара укупно
Председник Александар Вучић обишао је радове на излазном порталу тунела "Иришки венац", у оквиру пројекта Нови Сад - Рума (Фрушкогорски коридор).
Обраћање Вучића
- Много сам срећан када видим како напредују радови. Ми смо у тунелу који ће бити најдужи тунел у Србији., 7.007 метара укупно. Сигуран сам да ће служити нашем народу, у бржем промету, да ће допринети даљем економском развоју, стварању нових радних места. Много сам срећан што смо наставили да радимо и захвалан сам људима који подржавају рад - казао је председник Вучић.
- Једна вест за људе из Ивањице, креће да се ради Брусник - Девић. Крећу данас-сутра са радом - додао је.
О догађајима у Новом Саду
- Дуго сам скупљао храброст да позовем телефоном Патрика Дрида. Размиљао сам 45 минута шта да му кажем. Ја сам председник државе, на неки сам начин крив. Ми том човеку нисмо пружили сигурност. тај храбри човек је линчован, само зато што је хтео да уђе на своје радно место. Отворено ћу рећи, нисам задовољан реакцијом полиције. После оних сцена у Нишу, ово су најтеже сцене. Готово да сам плакао и нисам могао ока да склопим. Дивим се храбрости Дрида, који је срце и душу дао за грб Србије и као репрезентативац. Неки су отели факултет који је њему дат на управљање, потезали ножеве на њега. Ужасно сам се осећао - рекао је председник.
- Када је човек већ смештен у Хитну помоћ, да имате непријатеља који је рањен на фронту, ваша је обавеза да помогнете. Зликовци су зауставили санитет, бушили гуме. Шта ли је у вашој глави? Колико болесни треба да будете да овако нешто учините? Док сам жив тражићу одговорност за све оне који су рушили земљу. Ја ћу да се борим макар био сам самцијат на кугли земаљској. Кажу прекинули блокаду РТС. А што сте блокирали? Него сад - не можемо више да издржимо, плаћамо сувише. Никаквих ту идеала нема, само паре. Ево нек ми неко каже какве везе РЕМ има са РТС? Што нисте блокирали РЕМ, Скупштину? Него нам се учинило као лагодна мета. Ал баш их брига. Ајде прогласите победу и пустите људе да живе. Не постоји та претња којом можете да обезбедите већину у влади или скупштини. То су ствари са којима се суочавамо. Као што је велики јунак Патрик Дрид рекао - победиће Србија. Нема ниједног повређеног блокадера. Када сам добио Дрида, рекао ми је - извините, председниче, што ја нисам успео у складу са законом да обезбедим наставу. Порука је грађанима - ја ћу да се борим испред њих. Онај ко је на брду, он мало боље види. Десетине хиљада туриста нису нам дошли у земљу због њиховог терора - каже Вучић.
- Јуче полиција није обавила свој задатак, она је добила задатак, а није га испунила. Задатак је био да се обезбеди улаз декану и професорима - навео је.
О посети Марте Кос, рекао је да не очекује ништа посебно.
О великом народном сабору у Нишу
- Ја сам разговарао са Милошем, они са градоначелником Ниша. Узели смо 16. 17. и 18 мај. Тамо су нам силеџије забраниле и улазак и боравак, а ми ћемо да одемо. Отићи ћемо да се обратимо огромној већини гарђана Ниша, пристојних људи, да разговарамо са њима. Очекујем да ћемо неке пријатеље који су нам идејно и идеолошки блиски, који добро разумеју шта се догађа у Србији, а који су веома популарни у Србији, да ће нам се придружити на том величанственом скупу. А онда и демо даље, Крагујевац, Нови Сад... све оно где су нам силеције, насилници, блокадери забраниле да дођемо. Србију која гради и ради нико не може да победи - казао је председник.
Обраћање амбасадора Ли Минга
- Овај пут је од изузетног значаја, а такође у великој мери доприноси развоју Војводине и Новог Сада. Ово ће бити најдужи тунел. Он води ка даљем порасту индустријског развоја - казао је амбасадор.
Обилазак радова
- Прошли пут смо били на почетку, сада је огроман напредак, ископано је 6.000 метара, значи да само прик крају. Ово ће бити најдужи и највећи тунел у Србији, леп и чудесно опремљен. Значиће много, тиме ће веза Баната са Републиком Српском, Хрватском и словенијом бити много боља. Невероватна корист - казао је председник.
- Ово је другачија Србија. Када данас овде видите изградњу најтежег дела, то су невероватни подухвати. Ја ћу за Видовдан моћи да прославим, да смо урадили више километара него што је урађено до 2012. године. Срећан сам што се Србија гради. Услуге су оно што пада због онога што блокадери раде, директна последица злочиначких блокада. Тешке су последице злочина у претходних шест месеци - рекао је Вучић и додао да ради 789 радника.
Казао је да радници у специјалним машинама раде у три смене.
- Рок за завршетак је децембар 2026. Остаће део од Парагова до Петроварадине - истиче председник.
- Дођу неки људи и кажу - е не може овде, нећу камелоном, хоћу аутопут... Овде морате да направите експропријацију, људи плаћају порез. Оног секунда када се најави градња аутопута, они подигну цену. Држава мора да буде кажњена од свих. Тако вам се стварају проблеми. Ја сам на себе прихватио једну незахвалну улогу, људи најчешће државу псују. А све очекују од државе, шта год да се догоди - државо, реши ми. Све се очекује од државе. Основно питање је шта могу да узмем од државе - каже председник.
- Боримо се и имамо све већи број повратника из иностранства, у Браничевском, Борском округу. Одатле нам је највећи број људи отишао. Зарадили су људи новац и хоће да тај новац уложе у својој земљи. Све су им тежи услови тамо где су живели, а овде расту примања, људи почињу да размиљају да се врате назад. Видим да се поправља расположење људи упркос мом намргођеном лицу - истиче Вучић.
- Они иду пре рока, они вредно раде. Лепо је што ћемо да имамо тунел овде, биле су кривине језиве. У Србији ћете увек да нађете противнике рада. То је ваљда природа људска. Ја мислим да Ириг може да буде седиште винског туризма. Много ту људи могу да очекују. То говори колико људи очекују од свега овога - казао је председник Вучић.
- Овај тунел ће много помоћи очувању флоре и фауне на Фрушкој гори. Овај тунел ће обезбедити сигурнији и безбеднији превоз. Румунију смо претекли, а Хрватску ћемо за годину-две - наводи Вучић и додаје да у Србији има још доста да се ради и гради.
Брза саобраћајница Нови Сад - Рума "Фрушкогорски коридор", дужине 44,41 километара, састоји из се од четири деонице.
"Деоницу 1" чини петља "Петроварадин Исток - Парагово" са планираном трасом државног пута ИИА реда, број 100, од Жежељевог моста до петље "Петроварадин Исток", укупне дужине 14,01 километара.
"Деоница 2" од Парагова до почетка обилазнице око Руме укупне је дужине 16,48 километара. "Деоницу 3" чини петља „Нови Сад Југ – петља Петроварадин Исток", укупне дужине 3,40 километара, док је "Деоница 4" обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километара.
На деоници брзе саобраћајнице предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1.7 километара, као и тунели „Ширине“ (дужине 350 метара) и "Иришки венац" (дужине 3.5 километара).
Поред тога, планирана је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке.
Саобраћајница на овој деоници се гради за рачунску брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метара.
Тунел Иришки венац ("Деоница 2") је дужине око 3.5 километара, састоји се од две тунелске цеви и биће бити најдужи тунел у Србији.
Радови у тунелу се одвијају без прекида, 24 сата дневно, са уиграним тимовима у дневним и ноћним сменама, са укупно око 230 ангажованих радника и око 50 јединица механизације и опреме, а само у ноћној смени ангажовано је око 95 радника.
Траса повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом.
Поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, најзначајнији интрарегионални ефекти реализације Фрушкогорског коридора огледају се у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка "Фрушка гора" (изградњом тунела). Извођач радова је кинеска компанија "China Роад анд Бридге Цорпоратион".