clear sky
13°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

RUPICA NA PROZORU AVIONA: Nije od metka, ali znate li čemu služi? (FOTO)

28.06.2015. 19:57
Piše:
Srbija Danas
Rupica na prozoru aviona
Rupica na prozoru aviona / Izvor: SD/ilustracija

Putnicima koji su imali prilike da je zapaze često je padalo na pamet da je u pitanju rupa od metka. Međutim, to nije ni blizu istine, iako izgleda baš tako.

Za one koji stalno lete, rupica na prozoru aviona je misterija koja dugo traje, ali i povremenim putnicima budi radoznalost. Mnogi ljudi su imali kreativne odgovore šta bi to moglo da bude, a razlog za njeno postojanje je ustvari praktične prirode.

Veoma podseća na rupu od metka, međutim, ukoliko se zamislite, teško je da metak prođe kroz staklo kao nož kroz puter. Od metka bi staklo popucalo ili bar napuklo. 

Neki od odgovora su bili i da zaustavlja led ili pospešuje vidljivost. Mitovi i teorije zavere o ovoj rupici su se proširili internetom, ali većina još uvek nije sigurna o čemu se zapravo radi.

Iako ova fina rupica deluje kao da treba nešto da se provuče unutra i spopada putnike, ili da se uvuče možda neka kamerica, mikrofon i tome slično, razlog ove rupice je veoma logičan.

Svaki prozor ima tri panela: spoljašnji, srednji i unutrašnji, pritom, prozori aviona moraju da izdrže veliki pritisak pa su napravljeni od sintetičkog materijala koji je mnogo otporniji i jači od stakla.

  • Spoljašnji panel je noseći, a u normalnom letu apsorbuje najveći deo pritiska koji avion mora da podnese na određenoj visini.
  • Rupa omogućava da određena količina vazduha procuri, izjednačavajući pritisak u kabini i spoljašnjem prostoru.
  • Ukoliko bi se nešto dogodilo spoljašnjem panelu, središnji i unutrašnji su konstruisani tako da mogu da izdrže veliki pritisak.
  • Ako bi nešto razbilo prozor, avion bi bio u potrazi za adekvatnim mestom za sletanje, ali bi dva preostala panela mogla da podnesu pritisak u dužem vremenskom periodu.
  • Unutrašnji panel služi da zaštiti putnike i od sebe samih, tako što smanjuje rizik od grebanja ili dodira.

Ukoliko vam je ovo bilo interesantno, saznajte nešto više o tome koje dva vrste ljudi postoje. Odaberite sliku i otkrijte kojem tipu pripadate (više o tome na OVOM linku).