Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

РЕВОЛУЦИЈА: Није бензин, није ни струја! Ово је потенцијално гориво будућности

07.07.2023. 21:10
Пише:
Србија Данас
Gorivo
Гориво / Извор: Профимедиа

Врше се детаљна испитивања...

Кинеска компанија ГАЦ представила је прототип мотора који користи течни амонијак, а који би у будућности могао да буде алтернатива погону на бензин, водоник и електричну енергију. Агрегат развијен у партнерству са Тојотом, инсипирисан је поморском и транспортном индустријом, где се истражује коришћење амонијака уместо дизела у бродовима и камионима.

РОДИТЕЉИ ОВО МОРАЈУ ДА ЗНАЈУ: Високе казне за НЕПОШТОВАЊЕ овог закона приликом вожње

РОДИТЕЉИ ОВО МОРАЈУ ДА ЗНАЈУ: Високе казне за НЕПОШТОВАЊЕ овог закона приликом вожње

НЕВЕРОВАТНО: Промашио излаз са аутопута па ВОЗИО ПО СТЕПЕНИЦАМА (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТНО: Промашио излаз са аутопута па ВОЗИО ПО СТЕПЕНИЦАМА (ВИДЕО)

УСПОРИ БРЕ, РОЂАЧЕ! Дебело преко 300км/х - овај ФЕРАРИ лети по Аутобану (ВИДЕО)

УСПОРИ БРЕ, РОЂАЧЕ! Дебело преко 300км/х - овај ФЕРАРИ лети по Аутобану (ВИДЕО)

Како тврди кинеска компанија у државном власништву, ово је први мотор икада са погоном на водоник који је намењен за путничке аутомобиле. Четвороцилиндарски агрегат запремине 2 литра развија 163 КС, са угљеничним отиском који је за 90% мањи у поређењу са бензинским мотором.

Бројни проблеми у развоју

Током годишње презентације о новој технологији, челници компаније ГАЦ су изјавили да су приликом развоја овог агрегата били суочени са разним препрекама, попут вишка азотних оксида и раста притиска у цилиндрима.

„Превазишли смо болну тачку амонијака који није пригодан за брзо сагоревање, и спремни смо да користимо амонијак као гориво у индустрији путничких аутомобила“, изјавио је Qi Хонгзхонг, инжењер научно-истраживачког центра ГАЦ-а.

Производња амонијака још увек није потпуно чиста

За традиционалан начин производње амонијака потребна је велика количина енергије, која углавном не долази из обновљивих извора.

Ипак, недавни развоји технологије и чисте енергије довели су до мање производње „зеленог“ амонијака, која користи обновљиве изворе енергије за производњу без угљеничног отиска.

Више од две трећне светске годишње производње амонијака користи се у пољопривреди као ђубриво. Поред тога, амонијак има функцију расхладног гаса у производњи пластике, текстила, експлозива и пестицида.

Предности и мане амонијака као горива

Оно што многе забрињава у комерцијалној употреби амонијака јесте да се ради о веома токсичној супстанци која се углавном користи као ђубриво, али због своје запаљиве природе, амонијак је погодно решење за будуће потребе транспорта.

Амонијак поседује око половину енергетске густине бензина, од око 3,6 kWh по литру, али сагоревањем овог гаса нема емисије угљеника, угљоводоника, као ни угљен-диоксида.