Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Колико енергије при пуњењу губе електрични аутомобили?

08.09.2022. 16:03
Пише:
Србија Danas/b92.net
električni automobil
електрични аутомобил / Извор: Профимедиа

Електрични мотори много су ефикаснији од бензинских и оних на дизел, али проблеми се јављају при пуњењу.

Губици енергије безинских и дизел мотора поприлично су велики, а то се углавном односи на топлотну енергију. Али ни електрични аутомобили нису без губитака.

Електрични мотори много су ефикаснији, али проблеми се јављају при пуњењу. Потрошња електричних аутомобила не састоји се само од електричне енергије коју возило троши на погон током вожње.

Такође, морате да урачунате и такозване губитке при пуњењу, односно електричну енергију која се плаћа приликом пуњења, али не долази до батерије аутомобила. Управо тај губитак није исти код свих возила, пише Ревијахак.

Стручњаци из Аустријског ауто-клуба (ÖAMTC) анализирали су четири модела возила, а резултат је показао да губици при пуњењу електричних аутомобила могу износити и до десет одсто. 

Губици при пуњењу јављају се на различитим тачкама у ланцу између станице за пуњење, кабла за пуњење и возила, а највише се губи приликом претварања наизменичне струје из мреже у једносмерну за батерије. 

električni automobil
електрични аутомобил / Извор: Профимедиа

Према студији, то је један од разлога зашто су цене на једносмерним пуњачима у јавном сектору обично више од оних на наизменичним. Оператери пуњача на једносмерну струју би у крајњем случају губитке од конверзије пренели на крајњег купца кроз вишу цену.

Приликом пуњења наизменичном струјом потребна конверзија се одвија само у возилу, у такозваном он-боард пуњачу (ОБЦ). Према студији, ти губици у ОБЦ-у износили су око седам до девет одсто, у зависности од квалитета и ефикасности пуњача возила.

Када би се у обзир узео цео ланац губитака у процесу, студија показује да постоје губици пуњења од око десет одсто када се пуни наизменичном струјом. 

Код пуњења низменичном струјом, Peugeot је претрпео највећи проценат губитака пуњења, 4,59 kWh чини 9,92%.

Hyundai је изгубио 8,79% (6,68 kWh), VW 8,25% (4,84 kWh) док је пуњење Тесла Модела 3 било најефикасније са губитком од 6,69%(на 4,84 kWh).

Hyundai је укупно био најефикаснији када је реч о пуњењу једносмерном струјом. Губитак на страни пуњача био је 5,66%, а аутомобила 0,41%.

Тесла је овде био други са 6,09% односно 0,46%, VW трећи са више с 8,07% на страни мреже и 2,55% на страни аутомобила, а Peugeot је и овде био последњи са изгубљених 9,02% на станици за пуњење и 3,56% у самом аутомобилу.