ВЕЛИКА ПРОМЕНА У САОБРАЋАЈУ: Власт искључује радарске камере! "То су машине за производњу новца..."
Италија већ годинама предњачи по броју радарских камера, а прошле године приходи од саобраћајних казни, су износили 1,7 милијарди евра.
У изненађујућем потезу, власти у северноиталијанској регији Јужни Тирол деактивирале су све фиксне камере за надзор брзине. Одлука долази у склопу шире реформе италијанског законодавства, а темељни разлог су сумње да се камере не користе искључиво за сигурност, већ и као ефикасан начин пуњења локалних благајни.
Према новом правилнику Министарства саобраћаја, који је на снази од 12. јуна 2025., фиксне камере смеју бити постављене само на саобраћајницама које су изричито одобриле локалне префектуре. У Јужном Тиролу то још није учињено, а додатни проблем је чињеница да многе камере немају ваљано техничко одобрење или су технички неисправне. Резултат овога је тренутна обустава рада свих камера.
Док полицијски службеници, попут Кристијана Карлија из локалног удружења, упозоравају на губитак важног средства превенције несрећа, локална власт мора сада осмислити нове критеријуме за њихову употребу, искључиво утемељене на статистици и подацима о несрећама.
Италија већ годинама предњачи по броју радарских камера, а прошлогодишњи приходи од саобраћајних казни, 1,7 милијарди евра, додатно подупиру тезу да се репресивне мере често користе за пуњење прорачуна. У Милану су приходи од казни досегли 204 милиона евра, у Риму 145,8 милиона, а чак су и мала места, попут Кародана са само 465 становника, зарадила више од 800.000 евра захваљујући једној јединој камери. Такви примери изазвали су талас јавног незадовољства. Посебно је одјекнуо случај радника супермаркета који је због лоше означене камере прикупио чак 28.000 евра казни, случај који је покренуо реформу на националном нивоу.
Реформа не обухвата само Јужни Тирол. Према новим правилима, фиксне камере морају бити јасно означене, унапред најављене и довољно удаљене једна од друге, барем један километар унутар насеља и четири километра изван. Камуфлиране и скривене камере забрањене су. Тиме се покушава вратити поверење грађана у систем надзора саобраћаја, који је до сада често виђен као "машина за прављење новца", а не механизам за повећање сигурности. Све до усвајања нових локалних одредби, брзина у Јужном Тиролу ће се искључиво надзирати помоћу мобилних камера и полицијских патрола.