Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КОРОНА ЈЕ ПРОМЕНИЛА И ТРЖИШТЕ РАДА: Ова занимања су међу најтраженијима у Србији! Просечна плата је преко 170 хиљада, а нису програмери и банкари!

22.08.2022. 09:39
Пише:
Промо
Agencija
Агенција / Извор: Shutterstock

Модерно доба је омогућило све бржи проток информација и све већу потражњу за онима који ту информацију умеју да пласирају у етар, обраде је и учине је доступном великом броју људи.

Према подацима Републичког завода за статистику Републике Србије у сектору информисања и комуникација просечна нето плата запосленог са завршеним факултетом за месец мај 2022. године износи 174.533.

Модерно доба је омогућило све бржи проток информација и све већу потражњу за онима који ту информацију умеју да пласирају у етар, обраде је и учине је доступном великом броју људи. 

Такође, у време када је све окренуто ка дигиталној сфери, на тржишту је све већа потражња за људима који се баве управо овом облашћу и за то су школовани. 

Још једна ствар која је значајно утицала на повећање потражње образованих људи у области информисања и дигиталних технологија, јесте и пандемија корона вируса која је погодила читав свет.

Пандемија је показала да сваки бизнис може да функционише "онлајн", наравно уз одговорајућу подршку стручњака из области дигиталних медија и комуникација

Према подацима који стижу из Републичког завода за статистику Републике Србије, након дипломирања у области дигиталних медија и комуникација свршени студенти могу наћи посао у маркетингу, адвертајзингу, ивент менаџменту, радиодифузији, али и у области фото и видео продукције. Што су се показала као нека од кључних занимања у времену када је већина нас морала да ради од куће и "пресели" посао на Интернет.

FDN
ФДН / Извор: Фото: Саша Џамбић

Најпопуларније позиције и најплаћеније у сектору дигиталних медија и комуникација за које се школују студенти Факултета друштвених наука су следеће:

Стручњак за дигитални маркетинг - на тој позицији ћете се сусрести са могућношћу да лично ви помогнете компанији или индустрији да развијају свој бренд, промовишу га, пласирају своје производе и услуге на најбољи могући начин. Динамичан посао који ће вам донети велики број познанстава, добру зараду, али и могућност да од своје каријере направите прави бум на тржишту и будете веома тражени.

Медија планер - позиција на којој сте увек у сржи свих важних догађаја и дешавања. Ваш задатак је да поред тога што ћете уживати у послу и плати будете и спремни да креирате акционе планове и стратегије за рекламне кампање.

Стручњак за односе са јавношћу, познатији као ПР - стручњак у овој области ће осим добрих финансија бити и веома важна личност у сваком друштву, а посебно у компанијама. Главни задатак ПР-а јесте да створи и одржава повољан имиџ свог клијента, а посебан је изазов решити све проблеме у време кризе што даје посебну чар оваквом послу. Динамика и плата овде иду руку под руку, а неретко је и веома забавно.

Комјунити менаџер - професија која је доживела своју експанзију у протеклих пар година, а свој тренд потражње додатно ће проширити и у наредним годинама како се сфера дигиталних медија буде ширила. Главни задатак је да се бавите оглашавањем компаније кроз друштвене мреже, кроз планове и стратегије и кроз СЕО управљање.

Веб менаџер - једна од новијих професија, чија се експанзија тек очекује у годинама пред нама. Уз високу плату, радни задаци ове професије су и креирање садржаја веб страница, као и јасно структурисање страндарда које су потребни клијенту. Креативан посао, који пружа могућност да се свакога дана усавршавате и креативно развијате, а уз то никада нећете имати празан новчаник.

Родитељи су навикли да је дуги низ година међу најплаћенијим професијама програмери и банкари, али дигитални медији и комуникације “прете” да у наредном периоду преузму примат и у финансијском смислу, док се динамичност и креативност ових послова и позиција увелико налазе у врху најпожељнијих каријерних подухвата.

Зато уколико и ваше дете жели да постане стручњак у области дигиталних медија и комуникација не сумњајте да је то добар корак ка сигурној и срећној будућности, јер најбоље је радити оно што волите, а да уз то имате и добру плату. Неопходно знање можете стећи уписивањем на Факултет друштвених наука. Све неопходне информације можете пронаћи на сајту www.fdn.edu.rs.