Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Да ли знате које услове при запошљавању треба да испуни сваки државни службеник?

21.07.2020. 15:39
Пише:
Промо
žene
жене / Извор: Профимедиа/илустрација

Сва ова питања из наслова дефинисана су пре две године, Оквиром компетенција државних службеника – тако да се тачно знају критеријуми који морају да буду испуњени у процесу запошљавања како би грађанима на услузи били добри службеници.

Реформа јавне управе поставила је услове да процес запошљавања државних службеника буде транспарентан и објективан, базиран на стручности и компетенцијама кандидата. Драгана Јанковић, помоћница директора Службе за управљање кадровима каже да је за свако појединачно радно место одређен сет потребних компетенција које треба да поседује запослени.

- Циљ увођења Оквира компетенција је да пружи одговор на питање шта државни службеник треба да зна и да уме да ради како би ефикасно обављао послове радног места. То омогућава усклађивање онога што руководилац препозна као потребу радног места и онога што државни службеник поседује као компетенције да би се на тај начин постигло ефикасније обављање послова – каже она.

Током прошле године, Национална академија за јавну управу (НАЈУ), у сарадњи са Службом за управљање кадровима Владе Србије (СУК) организовала је велики број обука на тему запошљавања и спровођења конкурса према компетенцијама. Према речима надлежних, СУК има намеру да, као институција која игра важну улогу у процесу запошљавања, планира да искористи овај моменат и уведе неке нове методе попут тестирања кандидата без личног контакта.

- Циљ који ће нам бити приоритет у наредном периоду јесте развој новог информационог система за управљање људским ресурсима који развијамо уз подршку ЕУ. То је битна алатка која ће бити од помоћи запосленима у кадровским јединицама, руководиоцима СУК-а и сваком појединачном државном службенику да се на најефикаснији начин спроводе све функције из области управљања људским ресурсима – каже Драгана Јанковић из СУК-а.

У оквиру пројекта који је спроводио Савет Европе, у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина и Министарством државне управе и локалне самоуправе, велики број службеника на локалном нивоу прошао је обуке о попуњавању радних места. Пројекат је у два наврата финансиран из средстава Европске уније и Савета Европе – са 2 милиона евра током 2016. и 2017. године, а потом дупло више током трогодишњег пројекта који је почео 2018. године - 4 милиона евра, подсећа шеф мисије Савета Европе у Београду Тобиас Флесенкемпер.

- Тренутно, неких 50 општина активно учествује у овом пројекту и заједно са Сталном конференцијом градова и општина у Србији достижемо до око 170 општина. Видите, пројекат има скоро потпуно покривену територију Србије и досеже и до малих општина и до већих, али и до урбаних средишта попут Београда, Ниша и Новог Сада где су, као што знате, проблеми много сложенији и тежи, и много људи тамо живе. Јавна управа се суочава са све сложенијим захтевима. Криза око COVID-19 показала је колико је важно опремити општине, ојачати аутономију одлучивања, аутономију именовања компетентног особља и задржати те ингеренције што је више могуће на локалном нивоу – каже Флесенкемпер.

ЕУ дала је велики допринос и на централном нивоу како кроз давање подршке процесу и промовисању система заснованог на компетенцијама, тако и кроз стручну подршку преко програма СИГМА. Такође, правним оквиром створени су услови за професионализовану и деполитизовану јавну управу, у којој раде службеници којима се омогућава каријерни развој, напредовање у служби и у складу с тим конципирају програми стручног усавршавања.