Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДВЕ ИСТОРИЈСКЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ У ЈЕДНОМ ДАНУ! Огроман новац за изградњу наше државе - београдски метро и брза пруга ВИШЕ НИСУ САМО САН

23.11.2021. 15:29
Пише:
Србија Данас
Aleksandar Vučić
Александар Вучић / Извор: Фото: СД/Профимедиа/илустрација

Гради се више него икада пре.

Србија наставља да рапидно расте и развија се, претендујући да преузме улогу апсолутног лидера у региону, али и да озбиљно "изазове" много финансијски моћније европске државе. Деценије стагнације и деградације у којима је наша држава таворила, коначно су окончане 2012. године, када је наша држава почела полако да излази из мрака у који су је претходне власти тако храбро увеле.

НИКАД ДУЖИ ЗИМСКИ РАСПУСТ? Две варијанте су у игри - ево колико ће часова ђаци морати да надокнаде

НИКАД ДУЖИ ЗИМСКИ РАСПУСТ? Две варијанте су у игри - ево колико ће часова ђаци морати да надокнаде

ИСКОРИСТИТЕ ЦРНИ ПЕТАК на Факултету друштвених наука и упишите се у школску 2022/23. годину

ИСКОРИСТИТЕ ЦРНИ ПЕТАК на Факултету друштвених наука и упишите се у школску 2022/23. годину

ОВО СУ УСЛОВИ ПОД КОЈИМА ЋЕМО ПУТОВАТИ ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Детаљан списак по државама

ОВО СУ УСЛОВИ ПОД КОЈИМА ЋЕМО ПУТОВАТИ ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Детаљан списак по државама

Прављење брзе пруге Нови Сад - Келебија, још више ће ојачати односе две државе, јер ће на тај начин директно повезати Београд и Будимпешту. Пруга која повезује две престонице, износила би око 350 километара, од чега би се 184 километара налазило на територији Србије. Србија из године у годину улаже све више новца како би што више изградила путеве, мостове, пруге и остале саобраћајнице и тако олакшала и убрзала пут нашим држављанима, али и странцима који су у транзиту кроз нашу државу или у трајнијој посети. Слична ситуација је и са београдским метроом, који је преко потребан нашој престоници, а за који претходне власти нису имале нимало слуха.

Загледани деценијама унапред знамо шта треба да урадимо да бисмо се у потуности спремили за будућност - поносно истиче председник Вучић и тако отклања сваку сумњу да ће наша држава постати још модернија и богатија.

Брза пруга Нови Сад - Келебија

Од раније је већ познато да Србија и Мађарска одржавају одличне односе и да нерескидиве везе између два народа настављају да јачају из године у годину.

Почетку изградње брзе пруге Нови Сад - Келебија, присуствовали су председник Србије Александар Вучић и мађарски министар спољних послова и трговине Петер Сијарто.

Брза пруга се прави у две деонице: Београд - Стара Пазова, где су ангажовани кинески градитељи и Стара - Пазова - Нови Сад, коју гради руска компанија. 

Пруга која би повезивала Нови Сад и Келебију, износиће око 108 километара, а председник Вучић је најавио да ће она бити изграђена за три године, што је свакако рекордно време за један овако велики пројекат.

Спремно дочекујемо будућност и знамо шта све треба да урадимо, а ово је један од задатака који је пред нама - рекао је Вучић на отварању пруге.

На деоници пута од Новог Сада до мађарске границе, предвиђено је да воз стане на девет станица: Салајка, Кисач, Степановићево, Змајево, Врбас, Наумовићево, Бачка Топола, Жедник и Суботица.

Колико је овај пројекат значајан за нашу земљу, довољно говори податак да би се значајно брже стизало од Београда до Будимпеште, него од Будимпеште до Беча!

- Од Новог Сада ћете бити за два сата и пет минута у центру Будимпеште - поносно је истакао председник Вучић.

Саобраћај на делу пруге предвидјене за брзине возова од 200 километара на сат, од Београда до Новог Сада требало би да почне марта идуће године.

Инвестиција за изградњу овог пројекта износи 943 милиона евра, што је довољна илустрација колико Србија жели да обнови своју инфраструктуру и саобраћајнице, који су годинама били игнорисани од стране претходних власти. Овај пројекат биће финаисран из кредита који је дала кинеска Ексим банка.

Београдски метро

Дана 22. новембра Београђани су сведочили историјском тренутку јер је након чекања од чак 52 године, започета изградња метроа у престоници.

Радови су започети на Макишком пољу, где ће бити изграђен депо будућег метроа.

Планом генералне регулације шинских система, који је усвојен на седници Скупштине града почетком новембра, предвиђено је да прва линија метроа повезује Железник и Миријево, а друга Миријево и Земун.

Планирано је да обе линије буду дуге по 21 километар. Поред тога, у плану је да прва линија буде у потпуности изграђена до краја 2028. године, док ће за изградњу друге линије бити потребне још додатне две године.

beogradski metro
београдски метро / Извор: Фото: Град Београд

Прва линија метроа требало би да обухвата следеће станице: Петлово брдо, Лабудово брдо, Видиковац, Церак виногради, Церак, Железник, Ранжирна станица, Макиш, Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца Баново брдо, Мост на Ади, Сајам, Петља Мостар, Палата правде, Савски трг, Трг републике, Француска, Лука Београд, Дунав станица, Панчевачки мост, Железничка станица Карабурма, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, VII гимназија, Миријево;

Друга линија ће обухватати следеће станице: Железничка станица Земун, Нови новосадски пут, Филипа Вишњића, Стадион Земун, Сењски трг, А.Дубчека, Општина Нови Београд, Меркатор, Арена, Сава центар, Савски трг, Мањеж, Славија, Максима Горког, Шуматовачка, Војислава Илића, Цветкова пијаца, Мите Ружића, Устаничка, Миријево;

Инвестиције за изградњу прве и друге линије метроа износе 4,6 милијарди евра што је око четири годишња буџета Града Београда због чега ће средства издвојити и Влада Србије.

Београдски метро је први пут обећан давне 1970. године, када је градоначелник био Бранко Пешић, али се од планирања није превише одмакло.

Опозиција против напретка Србије

Да су велики противници напретка Србије, део опозиције је још једном показао на дан почетка изградње београдског метроа.

Самопрозвани борци за екологију, тзв. покрет "Еколошки устанак" позвао је грађане на протест против изградње београдског метроа, наводно јер се тиме угрожава водоснабдевање Београда.

Наравно, ово је само изговор у покушају да се прикрије неспособност опозиције и њихови бројни пропусти који су чињени за време њиховог владања Србијом.

То су људи који по сваку цену желе да зауставе напредак Србије. Ићи ћу тамо, али се питам где да идем, зар нису рекли да ће да изграде метро 2012. године? Ми сада градимо тај метро. Он није само београдски метро, то доприноси расту БДП целе наше земље, од тога ће да имају користи сви грађани - рекао је председник Вучић поводом ових срамних протеста, уперених против напредовања и развијања наше земље.