ГОРИВО СВЕ СКУПЉЕ, А СВЕ СЕ БРЖЕ ТРОШИ: Да ли, и колико кровни кофери повећавају потрошњу?
Како се сезона годишњих одмора и путовања на летовање полако завршава, кровне кофере и носаче треба уклонити са аутомобила чим их више не користите.
Додатни кофери који се монитрају на кров аутомобила, као и различити носачи бицикала и друге опреме значајно повећавају потрошњу, а чак и празан кровни кофер може додати до 15% рачуну за гориво. Зато их после употребе демонтирајте ако желите да уштедите.

ЖЕНА, МАЈКА, КРАЉИЦА И КАМИОНЏИЈА: Доказ да се све може - све већа потражња за женама у овој индустрији, а лова је до крова

МУКА ЗВАНА "КРАЈ АВГУСТА" Деца се спремају за школу, а родитељи хватају за главу и новчанике - колико ове године коштају књиге

НИ КРИЗА ИЗАЗВАНА ПАНДЕМИЈОМ НИЈЕ ОБЕСХРАБРИЛА ДА УЛАЖУ У СРБИЈУ: Одакле нам долазе највеће инвестиција - детаљна листа
Како се сезона годишњих одмора и путовања на летовање полако завршава, кровне кофере и носаче треба уклонити са аутомобила чим их више не користите. Кофер на крову тежи у просеку између 15 и 20 килограма, повећава отпор ваздуху и потрошњу горива до две литре. Знате и сами да су аутомобили дизајнирани тако да су аеродинамично најефикаснији ако ништа на њих не додајете. Ако сте на то ипак приморани, уклоните све након коришћења или сте у групи људи који немају проблем с плаћањем већег рачуна за гориво, а таквих је мало.
Како пише ревија ХАК, једно истраживање открило је повећање потрошње горива за 50% с кровним коферима, али то је ипак екстремни случај. Обично возачи троше између 10 и 25% више на гориво због свог кофера на крову.
То је зато што повећање предње површине делује негативно на аеродинамику. Чак и празан кровни кофер или носач може додати до 15% рачуну за гориво. Додатна тежина и отпор ваздуха кровне кутије, бицикала или пртљага причвршћеног за кров погоршавају ситуацију. Што је већа брзина и што је возило аеродинамичније, учинак је већи.
Друго истражвање показало је занимљиве резултате с кровним носачима за бицикле. С њима ауто троши око 10 посто горива на 100 км него без њих. С натовареним бициклима (на крову) потрошња је већа 25 посто.