Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ХОЋЕ ЛИ СРБИЈА УВЕСТИ ВИЊЕТЕ: Дробњак дао одговор и открио нове детаље које треба очекивати на путевима

08.04.2021. 11:29
Пише:
Србија Данас/Блиц
miloš veliki
милош велики / Извор: Србија Данас

Говорећи о изградњи аутопутева у Србији, Дробњак каже да ће ове године бити започета градња седам или осам нових путних праваца, што ће бити брзе саобраћајнице или аутопутеви у дужини од 300 до 400 км, који ће бити завршени наредних година.

Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробњак изјавио је данас да се на аутопутевима у Србији неће уводити вињете пошто је за возаче много праведнији и јефтинији систем наплате путарине по пређеном километру, који се код нас примењује, али да се разматра наплата путарине на магистралним путевима за тешке камионе и то путем видео надзора.

УВОДЕ СЕ НОВА ПРАВИЛА НА АУТО-ПУТУ? Нема више споре вожње у претицајној траци, ово ће бити минимална брзина кретања

УВОДЕ СЕ НОВА ПРАВИЛА НА АУТО-ПУТУ? Нема више споре вожње у претицајној траци, ово ће бити минимална брзина кретања

ШТА СВЕ ТРЕБА ДА ЗНАТЕ КАДА КУПУЈЕТЕ СТАН У СРБИЈИ: Квадрат неумољиво расте, локација диктира висину цене!

ШТА СВЕ ТРЕБА ДА ЗНАТЕ КАДА КУПУЈЕТЕ СТАН У СРБИЈИ: Квадрат неумољиво расте, локација диктира висину цене!

ГРАЂАНИ СРБИЈЕ НЕМА ВИШЕ УДАРАЊА ПО УШИМА! Мајстори неће моћи папрено да наплаћују, све ће морати по процедури!

ГРАЂАНИ СРБИЈЕ НЕМА ВИШЕ УДАРАЊА ПО УШИМА! Мајстори неће моћи папрено да наплаћују, све ће морати по процедури!

Дробњак је то рекао гостујући у Уранку на ТВ К1 и објаснио да, пре свега мисли на Ибарску магистралу, где је због великог броја возила и камиона небезбедан саобраћај и да би наплата путарине натерала камионе преко 12,5 тона да користе аутопут.

- Гледамо, не да уводимо вињету него да поставимо портале да сниме возило када негде уђе на магистралу и где изађе. Тако ћемо да видимо колико километара је прешло и добиће фактуру да то плати - навео је Дробњак.

Објаснио је да се тај систем видео надзора разликује од вињета по томе што се не купује вињета, то јест налепница за коришћење аутопута у одређеном временском периоду, већ би се путарина опет плаћала по пређеном километру.

Дробњак додаје да, на пример, у Мађарској постоји систем наплате путарине путем видео надзора, тако што се плати на пумпи или неком другом месту за коришћење аутопута у одређеном временском периоду као код вињета, али да се не купује вињета.

Zoran Drobnjak
Зоран Дробњак / Извор: Фото: Танјуг/Тара Радовановић

Говорећи о изградњи аутопутева у Србији, Дробњак каже да ће ове године бити започета градња седам или осам нових путних праваца, што ће бити брзе саобраћајнице или аутопутеви у дужини од 300 до 400 км, који ће бити завршени наредних година.

Када је реч о обнови путне мреже, каже да ће се ове године преко кредита иностраних банака радити око 300 км пута, као и још 700 до 800 км обнова путева из домаћих средстава.

Дробњак је навео да се сваке године обнови више од 1.000 км путева у земљи, као и да се само од путарине за ту намену користи око 250 милиона евра.

Каже да ће укупно ове године у изградњу и обнову путева бити уложено 700 или 800 милиона евра, од чега ће за обнову бити 300 до 350 милиона и још до 400 милиона евра за изградњу нових деоница.