Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

На одмору нисте добили оно што сте платили? Ево како, КОРАК ПО КОРАК, да се жалите и повратите новац

17.07.2017. 12:21
Пише:
Србија Данас
Plaža
Плажа / Извор: Профимедиа

Закон је на страни потрошача

Сезона годишњих одмора увелико траје, а пре него што спакујете кофере и кренете, битно је прво добро се распитати о условима путовања како би се избегле непријатности које вам могу покварити одмор.

Драма Срба у повратку из Грчке: Аутобус технички неисправан, сатима чекали на путу, преноћили на пумпи!

Носите храну на одмор како бисте уштедели? Ево тачног списка цена намирница у популарним летовалиштима (ФОТО)

Од баналних жалби које агенције добијају, да у соби има комараца, нема мини-бара, плажа нема ситан песак него каменчиће има и много озбиљних пријава од којих грађанима летовање заиста може да преседне. Најчешће међу њима односе се на лош квалитет смештаја.

Grčka
Грчка / Извор: Профимедиа

- Уплатили смо четворокреветни апартман у Неи Порију у Грчкој, а када смо стигли тамо дочекало нас је разочарење- почиње причу Милена (39) из Београда, која се на летовање упутила са мужем и доје деце.

Планирате на летовање? Обрадоваћете се када чујете шта вам је БЕСПЛАТНО и о томе не морате да мислите

Рекламација - корак по корак

Путник може да поднесе приговор (рекламацију) агенцији у року од 30 дана од дана утврђивања недостатака. У случају оправданог приговора, агенција је дужна да врати разлику између уговорене цене и цене снижене сразмерно неизвршењу услуге, у од 15 дана од дана подношења приговора. Када није дошло до директног договора путника и агенције или путнику није у року враћен новац, незадовољни путник може да поднесе пријаву туристичкој инспекцији. Путник одмах по доласку са пута пријаву може да поднесе и "Јути" на мејл и телефоне наведене на сајту. Ако је агенција чланица "Јуте", то Удружење покреће арбитражни поступак и, у зависности од исхода, путнику може обезбедити повраћај новца.

- Уместо апартмана, сместили су нас у мањи студио са једним брачним креветом и помоћним лежајем. Када смо се пожалили да немамо места, донели су још један кревет на расклапање, који није имао физички где да се смести- присећа се она и каже да су прву ноћ морали да проведу у тој соби, а да су тек сутрадан премештени у већи смештај, који су и платили. Агенција им није надокнадила дан, нити вратила новац.

Из Удружења туристичких агенција Србије "Јута", кажу да у ситуацији када агенција доведе у заблуду путника тврдећи му да ће заиста имати смештај који је видео у каталогу, а на лицу места не буде тако, путник има права да се жали и тражи повраћај новца.

Ово треба да знате пре него што одете на ГОДИШЊИ ОДМОР: Шта осигурање НЕ покрива

- Зато је најважније да путници прочитају уговор о путовању пре него што га потпишу. Повраћај новца може се добити само у случају када путник није добио оно за шта се агенција уговором обавезала да ће му пружити- истиче се.

Подсетимо, непријатности током повратка са летовања имали су српски туристи који су се почетком месеца враћали са летовања на Халкидикију, из Ханиотија и Полихрона. Они су тада због квара аутобуса неколико сати били су на ауто-путу на 40 степени, а преноћили су на пумпи код Солуна!

Полиција која је дошла на аутопут како би обезбедила путнике од евентуалних незгода, утврдила да аутобус није имао технички преглед.