СЈАЈНЕ ВЕСТИ: Завршено асфалтирање Источног крака Коридора 10! Ево када ће бити отворен (ФОТО)
До сада је за Источни крак Коридора 10 исплаћено 476 милиона евра за 87 километара
Асфалтирање Источног крака Коридора 10 данас ће бити завршено, уследиће постављање хоризонталне и вертикалне сигнализације, провера опреме у тунелу Банцарево, а Коридори Србије ће већ од 31. октобра бити спремни за отварање деонице Просек-Црвена река за саобраћај, рекао је данас директор сектора за изградњу Коридора Србије Александар Сенић.

СРПСКИ КРОМПИР све траженији у свету! Услови ИДЕАЛНИ за производњу

ВУЧИЋ НАРЕДИО: Пут Велика Плана-Смедеревска Паланка мора да буде завршен ове године!

ДОБРЕ ВЕСТИ: За помоћ пензионерима држава издваја 8,7 милијарди динара
Када ће бити свечано отварање ове деонице која значи и да је читав Источни крак Коридора 10 завршен и отворен за саобраћај одлучиће надлежни, рекао је он.
- После Грделичке клисуре ово је најтежа деоница на Коридору 10, ту су на жалост лоше извршења геотехничка испитивања и морали смо да мењамо скоро целу пројектно техничку документацију паралелно вршећи додатна геотехничка истраживања, измену пројеката и изводећи радове - рекао је Сенић.
- До сада је за Источни крак Коридора 10 исплаћено 476 милиона евра за 87 километара, што је око 5,5 милиона евра по километру рачунајући и пет тунела чија је укупна дужина око три километра - рекао је Сенић.
Новац који је исплаћен, тачније 476 милиона евра, кредити су Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој, Светске банке и оно што је Србија исплатила из буџета.
Највећи изазов на Источном краку била је косина шест код тунела Банцарево где је решење пронађено у продужетку једне од тунелских цеви галеријом што изведено за неколико месеци.
Источни крак Коридора 10 гради се од 2010. године, а на деониц која се последња завршава од Просека до Црвене реке, ради се од марта 2012. године.
Шеф пројекта Исток у Коридорима Србије Душан Мијук каже да је реч о импресивном неимарском подухвату у коме је највећи изазов на изградњи била борба са природом.
- Стабилизација је извршена на 40 косина, на овој деоници Банцарево - Црвена река на 26 и 14 косина на деоници Просек - Банцарево али успешно смо савладали у тој борби имали смо - рекао је он и додао да је било 4-5 косина налик онима у Грделичкој клисури.
На деоници је 87 мостова, пет тунела, пет саобраћајних петљи, а у Источни крак Коридора 10 уграђено око 780.000 тона асфалта, ископано око 12,5 милиона кубика материјала, док је у насипе уграђено око 9,5 милиона кубика материјала.
- Сви радови биће завршени у предвиђеном року, радили смо у две и три смене ових дана, интензивно, да би се посао окончао и привео крају - рекао је он.
- Уз асфалтирање око галерије код тунела Банцарево 60- 70 радника Интеграл инжењеринга ради на насипању крова и заштити галерије - каже шеф градилишта Осман Касић.
У галерију која је накнадно пројектована и изграђена због клизишта постављена су 132 шипа, са преко 10.000 кубика бетона, и 2,5 хиљаде тона арматуре.
- Ископано је 40.000 кубика земље, а насуто око 80.000 кубика земље која ће служити као "контратег" евентуално да не дође до неког новог клизишта - рекао је Касић.

ПОСКУПЉЕЊЕ? Свињска куга САТИРЕ месну индустрију, прерађевина из иностранства НЕКОНТРОЛИСАНО расте

У ПЕКИНГУ ОТВОРЕН НАЈВЕЋИ АЕРОДРОМ НА СВЕТУ: Кренули први летови са Дасинга вредног 63 милијарде долара (ВИДЕО)

ПОНОВО НАЈБОГАТИЈИ НА ПЛАНЕТИ: Гејтс први на Фобсовој листи!

Најстабилнија руска валута није новац: УМЕСТО ПЛАТЕ 15 БОЦА ВОТКЕ!

Дански "Кентаур" отворио производни погон у Врању: До краја године запослење за још 200 радника