Српски омиљени произвођач аутомобила у озбиљној кризи: Фабрике се гасе, радници у страху
Јапански аутомобилски гигант Nissan, трећи највећи произвођач возила у Јапану, разматра како да прикупи више од 1.000 милијарди јена, што је око 7 милијарди америчких долара.
План укључује комбинацију продаје имовине и новог задуживања.
Према незваничним изворима, део пакета могао би да обухвати издавање конвертибилних хартија од вредности и обвезница у укупној вредности до 630 милијарди јена. Те обвезнице биле би изражене у еврима и доларима и нудиле би висок принос, што указује на већи ризик, али и могућност привлачења инвеститора који траже већу зараду преноси Блоомберг.
Такође, Nissan планира да узме синдиковани зајам од милијарду фунти (око 1,35 милијарди долара), који би, како се наводи, био гарантован од стране британске владе. То би значајно смањило трошкове задуживања и олакшало приступ капиталу у тренутним, изазовним тржишним условима.
Продаја удела у Renaultu и компанији за батерије
У склопу плана, разматра се и продаја дела удела у француском Renaultu, дугогодишњем стратешком партнеру, као и продаја удела у компанији АЕСЦ Гроуп, која се бави производњом батерија.
Коначна одлука још није донета – Nissanov управни одбор мора да да зелено светло за спровођење овог финансијског аранжмана.
Гашење фабрика и откази
Ови потези део су шире стратегије штедње и реструктурирања коју је Nissan представио почетком месеца. Планом је предвиђено гашење седам од 17 фабрика широм света и смањење броја запослених за 15%. Укупан број фабрика биће сведен на десет.
Према наводима Реутерса, могуће је и затварање две фабрике у Јапану, као и обустава производње у Јужној Африци – потези којима компанија жели да смањи трошкове и повећа профитабилност.
Изазови и улагања у будућност
Nissan се у последњим годинама суочава с бројним проблемима: од пада продаје, скандала бившег шефа Царлоса Госна, до геополитичких и тржишних поремећаја који потресају глобалну аутоиндустрију. Иако је компанија у фискалној 2023. остварила нето добит, приходи и оперативни резултати и даље су испод нивоа из периода пре пандемије.
Ипак, Nissan наставља са улагањима у електрична возила и нову генерацију батерија, како би сустигао конкуренте попут Тесле, Toyote и Volkswagena. Савез са Renaultom и Mitsubishijem остаје кључни део те стратегије, иако су односи унутар тог савеза често били напети.