СТИЖЕ ЈОШ 300 МИЛИОНА ЕВРА ИНВЕСТИЦИЈА! Огроман новац уложен у железничку инфраструктуру: "Возови се више неће кретати 20 км на сат"
Европска унија је током прошле године у железничку инфраструктуру Црне Горе инвестирала 30 милиона евра, рекао је шеф Делегације ЕУ у Црној Гори Јохан Сатлер.
Делегација је организовала вожњу еколошким возом до Бијелог Поља за представнике јавног живота, политичаре И новинаре како би присуствовали отварању Европске куће у том граду.
Сатлер је рекао да је уложено 30 милиона евра за побољшање пруге у Црној Гори.
- Возови се више неће кретати 20 км на сат, већ пуно брже, имаће брзину 80 км на сат - казао је Сатлер.
Истакао је да планирају и велики, нови пакет подршке.
- Следеће године 300 милииона, од чега 150 бесповратне подршке грађана Европске уније и обвезника Европске уније а други део се односи на јако повољне зајмове Европске уније и Европске банке за развој - казао је Сатлер.
Он се захвалио свима на подршци како би спровели овај инфраструктурно-еколошки пројекат важан за развој севера. Захвалио је свима на доприносу да се брендира воз кроз њихову еколошку кампању "Чувај да те чува".
Потпредседник Владе Милун Зоговић казао је да је за Црну Гору, посебно за север Црне Горе, важан овај пројекат.
- Наиме, 28. маја 1976. године у Бару је стигао плави воз и означио отварање пруге Бар-Београд као највећег инфраструктурног пројекта некадашње Социјалистичке Федеративне Републике Југославије. А данас имамо овај воз који означава и симболизује све оно што смо заједнички у изузетно партнерским односима радили у претходном периоду и што ћемо наставити да радимо истом динамиком, а симболично то ће бити отворено кроз отварање Европске куће на сјеверу Црне Горе у Бијелом Пољу - казао је Зоговић.
Како је рекао, у претходном периоду имали смо изузетно значајне инвестиције када је у питању железничка инфраструктура.
- Уложено је преко 200 милиона евра како би се оспособила посебна деоница пруге од Бара до Подгорице. Та средства су у највећем делу била из кредитних средстава која су нам омогућили наши европски партнери, а било је у одређеном делу из грантова. У следећој години имамо, како је и господин Сатлер рекао, око 300 милиона инвестиција у железничку инфраструктуру. Реконструкцију дела пруге од Голубоваца до Бара која ће износити око 220 милиона евра, а 80 милиона евра ће бити уложено и у реконструкцију 13 железничких мостова, 8 тунела и 20 километара пруге на деоници од Биоча, односно до Биоча - казао је Зоговић.
Поред тога, како је то и у претходном излагању рекао Сатлер, опредељено је кроз заједнички аранжман кредит са Европском банком за обнову и развој 30 милиона за набавку нових возних, превозних средстава за железничку инфраструктуру.
- Тако да имамо пред нама један озбиљан инвестициони период када је у питању железничка инфраструктура Црне Горе, јер је овај пружни правац увек представљао за нас не само транспортни коридор, него и један од најзначајнијих економских коридора, са којим се Црна Гора повезује са Централном и Источном Европом и који сам са собом носи све оно што носе тако значајни транспортни коридори када су у питању инвестициони потенцијали.
Очекујем да ће у наредном периоду бити реализована и реконструкција комплетног пружног правца од 476 километара од Бара до Београда, чиме ћемо моћи да ставимо све капацитете Луке Бар у пуни контекст и чиме ће комплетна држава Црна Гора, регион, а и наши европски партнери бити у прилици да осете све бенефите од онога што су нам помагали, да заједно реализујемо у претходном периоду. Желим посебно да истакнем 148 милиона гранта из западно-балканског инвестиционог оквира који су нам донирали наши европски партнери. Користим ову прилику да се овде у Подгорици пре него што кренемо на мој север, још једном захвалим нашим европским партнерима и Сатлеру који је главна спона између нас и наших европских партнера - казао је Зоговић.
Из Европске куће су раније саопштили да активност има за циљ подизање свести о значају очувања животне средине и важности усклађивања са европским стандардима из области заштите природе, посебно у контексту обавеза из Поглавља 27 – Животна средина и климатске промјене, и европске амбиције Црне Горе да оконча приступне преговоре до краја 2026. године.
Србија Данас/Дан