Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СВЕ О НОВОМ ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ: Најдужи тунел у Србији пролазиће кроз Војводину, а чекају га два велика изазова

19.10.2020. 08:22
Пише:
Србија Данас/Блиц
Koridori Srbije
Коридори Србије / Извор: Фото: Коридори Србије

Тунел који ће ускоро почети да се гради, а рок за крај радова је март 2024. године, биће најдужи у нашој земљи, налази се на новој деоници, не пролази кроз неке тешко приступачне делове наше земље, већ кроз Војводину, додуше, у оном једином њеном делу где није равна.

Српска и кинеска страна потписале су 6. октобра комерцијални уговор о пројектовању и изградњи Фрушкогорског коридора, брзе саобраћајнице дуге 47,7 км од Новог Сада до Руме.

Министарство грађевинарства и Џанг Сјао Јен, директор компаније ЦРБЦ China Роад анд Бридге Цорпоратион, ставили су потпис на пројекат вредан 606 милиона евра, а према најавама председника Србије, Фрушкогорски коридор биће отворен за саобраћај до 15. марта 2024. године, што су рекордни рокови.

На овој брзој саобраћајници са четири коловозне траке ширине по 3,5 метра биће изграђен и најдужи тунел у Србији – "Иришки венац", дугачак 3,5 километра.

ТРНОВИТ ПУТ ДИРЕКТОРА ГУГЛА: "Ранац је коштао читаву очеву плату"

ТРНОВИТ ПУТ ДИРЕКТОРА ГУГЛА: "Ранац је коштао читаву очеву плату"

ОД ОРУЖЈА ДО ТОАЛЕТ ПАПИРА: Ово су најпопуларнији руски производи у иностранству (ФОТО/ВИДЕО)

ОД ОРУЖЈА ДО ТОАЛЕТ ПАПИРА: Ово су најпопуларнији руски производи у иностранству (ФОТО/ВИДЕО)

НЕУМ СПАСАО СИТУАЦИЈУ: Туризам у БиХ претрпео несагледиве губитке

НЕУМ СПАСАО СИТУАЦИЈУ: Туризам у БиХ претрпео несагледиве губитке

Шта ће све да повеже

Изградњом Фрушкогорског коридора, и пројектом Рума-Шабац-Лозница, који се већ реализује, Војводина ће се повезати са западним и северозападним делом Србије, односно, биће боље повезани важни регионални центри као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница. Такође, овај путни правац представља и посредну везу Србије са БиХ, Хрватском и Румунијом.

- Фрушкогорски коридор се надовезује на постојећи државни пут ИБ реда број 12 Нови Сад – Зрењанин - граница Румуније, а на крају на ауто-пут и брзу саобраћајницу у изградњи Рума-Шабац-Лозница. Има за циљ да растерети урбанизоване површине и измести транзитни саобраћај с простора Националног парка Фрушка гора - наводе из Коридора Србије.

Два изазова

Како истичу из Коридора и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, најтежа за изградњу ће бити Деоница 2 због изградње тунела "Иришки Венац", који ће се и најдуже радити, и Деоница 3 због моста преко реке Дунав. Уједно, та два објекта ће бити и највећи изазов за неимаре.

Најдужи тунел у Србији

Тунел "Иришки венац" кроз Фрушку гору чиниће две цеви дужине од по 3,5 километара и то ће бити најдужи тунел у Србији.

Улазни портал тунела "Иришки венац" налази се на око 500 метара јужно од насеља Парагово, док се излазни портал налази на око 2 километра источно од насеља Врдник.

Како истичу из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на основу геолошко-литолошких и геотехничких параметара тунел ће се изводити у врло тешким геолошким условима, а око 20 одсто у екстремно тешким условима, где ће бити потребан цевни штит и изузетно јака примарна подграда.

- Пројектована метода извођења тунела ја класична СЦЛ (Sprayed Цонцрете Лининг), метода која се базира на флексибилној подгради коју чине млазни бетон, стенска сидра и челичне ременате. Ово је тзв. примарна подграда која треба да обезбеди стабилност ископаног профила, да би се у коначној фази уградила секундарна облога од ливеног бетона дебљине 35 цм, која тунелски ископ доводи у правилну визуелну линију и по којој се каче светиљке, вентилатори и остала тунелска опрема - објашњавају из Министарства.

Novi Sad
Нови Сад / Извор: Профимедиа

Додају да су делови тунела са малим надслојем који се изводе у отвореном улазно-излазне зоне и оне су кратке у односу на укупну дужину тунела – износе од 27 до 35 метара.

На овим деловима је висина надслоја мала, а деградација брдске масе изузетно изражена, па је инжењерски исправније да се ови делови тунела ураде у отвореном широком ископу, а касније затрпају, стручно је објашњење.

- На потезу рада у отвореном пројектован је потпорни зид између тунелских цеви, услед неједнаке дужине тунела и захтева пројектанта вентилације да се улазни односно излази портали размакну и тиме максимално смањи могућност да дим из једне цеви (у случају пожара) пређе у другу цев. Пројектом тунела је предвиђена хидроизолација са спољне стране облоге и обострано дренажне цеви при дну облоге, чиме је извршена заштита конструкције од процеђивања подземних вода - истичу из Министарства.

Коридор од Каћа до Руме

Брзе саобраћајница "Фрушкогорски Коридор" биће дуга 47,7 км, а састојаће се од 4 деонице.

Прва деоница простире се од петље Каћ, која је веза са постојећим државним путем ИБ реда Нови Сад-Зрењанин, до Петроварадина и она пролази кроз равничарски терен. Овај део трасе пресеца ауто пут Е-75 Београд-Нови Сад-Суботица, а идејним пројектом је предвиђено денивелисано укрштање са кружном раскрсницом "Круг Север 4", која је веза са новопројектованом наплатном рампом и Петљом "Нови Сад Југ".

- Цела ова деоница брзе магистрале је пројектована на насипу од песка просечне висине од 3. Траса пресеца неколико природних и саобраћајних препрека мостовима од којих је највећи мост преко реке Дунав дужине 1765,76м - наводе из Министарства.

Следећа деоница наставља се од петље "Аутопут Е75" до насеља Парагово на северним падинама Фрушке горе и на овом делу се налази тунел "Ширине" који ће бити дугачак око 350 метара.

- Затим следи траса од Парагова до почетка обилазнице око Руме, где је терен углавном равничарски, осим на подручју Фрушке горе где је брдовит (планински). Тунел "Иришки Венац" са две тунелске цеви и дужином од 3.5км је својом сложеношћу и ценом свакако кључни објекат деонице - наводе у Министарству.

Последња деоница простире се од почетка обилазнице око Руме до петље Рума на аутопуту Е-70, и дугачка је 10,52 км. Настављајући се на претходну, траса пута се убрзо одваја од правца пружања постојећег државног пута 1-Б реда бр.21 и омогућава саобраћајне везе са свим постојећим саобраћајним струјама у тој зони преко денивелисаних раскрсница.

- Пред непосредни завршетак ове деонице пута, предвиђена је кружна раскрсница за повезивање са наплатном рампом аутопута Е-70. Траса се завршава непосредно испред постојеће мостовске конструкције преко аутопута Е-70 - објашњавају из Министарства.