Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

КРИВИЦА У МНОГИМ СЛУЧАЈЕВИМА НЕ МОЖЕ ДА СЕ УТВРДИ! ЗАШТО? Прођу кроз црвено, ударе вас и ником ништа

18.08.2021. 14:14
Пише:
Србија Данас/Мондо
Semafor
Семафор / Извор: Профимедиа

Због тога што нема камере и очевидаца, многе саобраћане несреће остану без кривца и надокнаде штете.

Један возач недавно је у Београду имао саобраћајну незгоду где га је други аутомобил ударио од позади када је на семафору било жуто светло. Ипак, штета му неће бити надокнађена јер се кривица наводно није могла утврдити. 

Црна Гора ипак најтраженија дестинација! Хотели 4* и 5* од 309€ за 7 полупансиона

Црна Гора ипак најтраженија дестинација! Хотели 4* и 5* од 309€ за 7 полупансиона

ДОВИЂЕЊА НАРАНЏАСТОЈ БОЈИ, ПОЗДРАВ ЦРВЕНОЈ! Србија од сутра у недозвољеној зони за улазак на Кипар

ДОВИЂЕЊА НАРАНЏАСТОЈ БОЈИ, ПОЗДРАВ ЦРВЕНОЈ! Србија од сутра у недозвољеној зони за улазак на Кипар

"КО НЕГИРА ЈАСЕНОВАЦ, НЕГИРА И АУШВИЦ" Српски историчар побио лажне тврдње у израелском листу

"КО НЕГИРА ЈАСЕНОВАЦ, НЕГИРА И АУШВИЦ" Српски историчар побио лажне тврдње у израелском листу

Још један возач потврдио је да има слично искуство, када је други возач прошао на црвено на семафору, ударио га са бочне стране и пред полицијом тврдио да је на семафору било зелено светло. Због недостатка камера и сведока, овај случај је остао без епилога. 

Колико често саобраћајне незгоде остану неразјашњене, шта да раде возачи у таквим ситуацијама, да ли штета може да се наплати када камере нема и када вештачење има смисла, одговорили су стручњаци за саобраћај.  

Дамир Окановић из Комитета за саобраћај каже да се када дође до саобраћајне незгоде, свим доказним средствима утврђује да ли је на семафору било црвено светло. 

- Најбоље је када постоји полицијска камера. Ако је нема, онда се узимају снимци са камера у мењачницама, пекарама и зградама около. Ако постоји приватна камера у аутомобилу то се узима у обзир и то може да спасе возача који није крив. Ако ни тога нема, онда се ситуација компликује и ако постоје сведоци односно очевици, од њих се узимају изјаве - каже Дамир Окановић.

Ситуације када дође до несреће у саобраћају, а около нема ни камера ни сведока, нису ретке и врло су сложене.

semafor
семафор / Извор: Профимедиа/илустрација

- Вештачење може да се ради када судија процени да има потребе и када то возач тражи по приватном захтеву. Ипак, да ли је на семафору било црвено или није, по правилу се не може утврдити вештачењем. Може да се утврди која је била брзина кретања возила и да ли је возило стајало, али не може које је светло било укључено у ком тренутку. Управо због тога, свим возачима се саветује да имају камере у возилу, којима то може да се утврди - каже Дамир Окановић. 

Са њим се слаже професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић, који каже да су камере најчвршћи доказ без кога је тешко утврдити кривицу. 

- Ако не постоји објективан доказ да је неко прошао кроз жуто, ту су камере и снимци из аутомобила које возачи треба да имају. Искази сведока су често субјективни. Ако је у сваком ауту био по један возач, он може да тврди да је прошао кроз зелено. Али ако се искази слажу они могу бити коришћени. Наравно, возачи могу и да се договоре о накнади штете - каже Вујанић.

Ако је мања штета води се прекршајни поступак, ако је штета већа онда се покреће и кривични, каже просфесор. 

- Полиција је задужена да констатује стање и суд у поступку треба да утврди шта се десило, односно судски вештаци и стручна лица. Када су штете мање, саветује се да направе извештај. Саветујем возачима да одмах направе и фотографије телефоном са лица места које могу да буду од велике важности у поступку. На фотографијама се види положај аутомобила и оштећење, на основу чега се у неким случајевима може утврдити кривица - каже проф. Вујанић.