МИСТЕРИЈА СЕДИШТА 11А: Два путника преживела одвојене авионске несреће на истом месту! Стручњаци решили дилему: Случајност или нешто више?
У децембру 1998. године, Руангсак је имао само 20 година када се тајландски лет ТГ261 срушио приликом покушаја слетања на аеродром Сурат Thani на југу Тајланда.
Када је тајландски глумац и певач Руангсак Loychusak видео вест о паду авиона Аир Индиа 12. јуна, један детаљ му је био посебно застрашујућ. Једини преживели путник седео је на седишту 11А – истом броју седишта на којем је и он седео када је преживео смртоносну несрећу пре скоро 27 година, пише *Страитс Тимес*.
Лет Аир Индиа АИ171 срушио се у четвртак убрзо након полетања из Ахмедабада. Од 242 особе које су биле у авиону Боеинг 787-8 Дреамлинер, преживео је само Британац Вишваш Кумар Рамеш.
"Не знам како сам остао жив. У једном тренутку сам мислио да ћу умрети. Али када сам отворио очи, видео сам да сам жив. Откопчао сам сигурносни појас и изашао одатле. Сви су умрли пред мојим очима", рекао је Кумар Рамеш.
Преживео пад авиона када је имао 20 година
У децембру 1998. године, Руангсак је имао само 20 година када се тајландски лет ТГ261 срушио приликом покушаја слетања на аеродром Сурат Thani на југу Тајланда. Авион је пао у мочвару, а погинула је 101 особа од 146 колико их је било у авиону.
Руангсак је преживео и током година јавно говорио о трауми и осећају кривице који често прати преживеле. Наводно је готово десет година одбијао да лети авионом.
Сада, када су двојицу преживелих повезала иста ознака седишта, интересовање за седиште 11А експлодирало је на интернету.
Не постоји "најсигурније седиште"
Иако је Вишвашово место поред функционалног излаза за хитне случајеве било кључно, стручњаци кажу да то није увек пресудно.
„Свака несрећа је другачија и немогуће је предвидети преживљавање на основу позиције седишта“, рекао је Мичел Фокс, директор америчке Фондације за безбедност у авијацији (*Flight Safety Foundation*).
Распоред седишта у авионима јако варира и оно што је повољно место у једном моделу, у другом можда није.
Рон Барч, председник компаније *AvLaw Авиатион Цонсултинг* са седиштем у Сиднеју, рекао је да је тог дана седиште 11А очигледно било најсигурније јер се налазило поред излаза за нужду.
Стручњаци за безбедност у ваздушном саобраћају подсећају путнике да преживљавање чешће зависи од припремљености него од пуке среће.
Пажљиво слушање безбедносних упутстава, познавање најближег излаза и брзо реаговање по инструкцијама посаде могу значајно повећати шансе за преживљавање.
Србија Данас/Нет.хр