"Узео је одсуство због жалости након смрти..." “Ер Индија” у центру скандала: Да ли се иза авионске трагедије која је однела 260 живота крије ова истина?
Истрага се окренула ка анализи понашања пилота.
Истрага пада авиона “Ер Индије” бави се и медицинским картонима пилота, због навода да је један од њих имао депресију и проблеме са менталним здрављем.
У трагичном паду авиона “Ер Индије” 12. јуна погинуло је 260 људи, а у међувремену су објављени резултати прелиминарне истраге. Капетар Сумит Сабхарвал, искусни пилот са више од 8.200 сати у кокпиту, управљао је “Боингом 787 дримлајнер” кад је авион пао на стамбено подручје Мегани Нагар, свега пет минута након полетања. Погинули су сви сем једног од 242 путника у авиону, а још 19 људи је страдало на тлу. На лицу места забележени су језиви призори. Олупина авиона била је потпуно смрскана.
Два прекидача за гориво у кокпиту лета 171 су искључена неколико секунди након полетања, што је довело до тога да мотори остану без горива. Искључивање горива захтева руковање са два прекидача који се налазе централно на командној табли авиона - ниједан од њих није једноставан тастер који би се случајно могао додирнути или померити без силе.
"Имао је проблема са менталним здрављем"
Капетан Мохан Ранганатан, водећи индијски стручњак за безбедност у авијацији, открио је да је “неколико” пилота “Ер Индије” наводно потврдило да је искусни капетан имао проблема са менталним здрављем.
- У последње 3-4 године узимао је паузе од летења. Узимао је медицинско одсуство због тога – рекао је он “Дејли телеграфу”.
Како пише “Дејли мејл”, Сабхарвал је такође узео одсуство због жалости након смрти своје мајке, иако Ранганатан верује да је он имао “медицинско одобрење” од стране “Ер Индије” пре фаталне несреће 12. јуна.
Пилоти прошли детаљан медицински преглед
Један од Сабхарвалових бивших колега у Павају, предграђу Мумбаја, описао га је као “правог џентлмена”, наводећи да верује да је он “разматрао да се рано пензионише у следећих пар година”, како би се бринуо о свом 90-годишњем оцу.
Иако је “Ер Индија” одбила да коментарише, званичник из њихове матичне компаније, “Тата групе”, рекао је “Телеграфу” да капетан Сабхарвал није узимао никакво медицинско одсуство, док прелиминарни извештај није дао никакве значајне налазе. Додао је да су пилоти на лету у последње две године прошли медицински преглед класе И, који се бави проценом њихових психофизичких способности.
Копилот Клајв Кундер (28) је у својој краткој каријери забележио више од 3.400 сати лета.
"Ово је морало да се уради ручно"
Капетан Ранганатан је претходно сугерисао да је до померања прекидача за гориво можда дошло намерно.
- Селектори горива нису клизни тип, они су увек у слоту. Морају се извући или померати горе-доле, тако да није могуће да се случајно помере из “искључене” позиције – рекао је он за НДТВ и додао да “ништа друго” не би објаснило зашто су оба прекидача била померена у “искључену” позицију одмах након полетања.
На питање да ли сугерише да је један од пилота “намерно” искључио полугу за гориво, потпуно свестан могућности несреће, Ранганатан је рекао: “Апсолутно”.
Србија Danas/Blic/Daily Mail