У Београду ЧЕКАЈУ у РЕДОВИМА за ЛУТКУ коју многи зову "најружнијом на свету" - Лабубу играчке покориле свет, најскупља продата за 130.000 евра
Изгледају као чудне, помало омање "чудовишне" лутке, али Лабубу манија не престаје – Београђани сатима чекају у редовима да купе свој примерак. Ове луткице, познате као "најружније на свету", достигле су цене и до 130.000 евра, а тренд је растући и у Србији.
Лабубу је креација хонгконшког уметника Касинга Лунга из 2015. године, базирана на нордијској митологији. Серија “The Монстерс” лансирана је на тржиште 2019. кроз чувене Поп Март blind‑box пакете. Купци плаћају 15–25 евра по кутији, не знајући коју лутку добијају – то је кључ целог феномена: изненађење и потрага за ретком варијантом.
Цене су експлодирале:
- Основне верзије коштају око 80 € у Србији, док ретке варијанте достижу и до 1.000 €
- На аукцији у Пекингу, Лабубу лутка у величини човека продата је за 131.625 € – рекордан примерак
Познате личности као амбасадори
Феномен Лабубу лутака не би био исти без великог утицаја познатих личности које су их истакле као муст-хаве додатак.
Лиса из групе БЛАЦКПИНК била је међу првима која је на Инстаграму показала своју колекцију, што је изазвало лавину интересовања у Азији и шире.
Дуа Липа и Риана су их носиле као модне додатке на торбама и на фотографијама из приватног живота – чиме су Лабубу претвориле у део луксузног модног света.
Дејвид Бекам је за једну кампању поклонио ретку варијанту Лабубу свом сину, што је изазвало додатну пажњу медија.
Тејлор Свифт је примећена на аеродрому с ранчем који је имао Лабубу привезак, што је покренуло нови талас ТикТок видеа и Инстаграм story-ja међу њеним фановима.
Захваљујући овим инфлуенсерима и познатим, Лабубу је из статуса "културе играчака" прешла у свет високе моде и луксузних додатака. Многима су управо они дали разлог да ову "ружну" лутку виде као престиж и статусни симбол.
Више од 1,3 МИЛИОНА видеа – Лабубу луткице залуделе мреже
Лабубу луткице су постале прави дигитални феномен – на ТикТоку, Инстаграму и YouTube Схортс платформама постоји више од 1,3 милиона видеа који приказују колекције, unboxing тренутке, ретке примерке, замене између колекционара и реакције људи широм света.
Тренд су покренули колекционари из Азије, али су се убрзо прикључили и корисници из Европе, Америке и Балкана. У Србији је број фанова у наглом порасту, а снимци unboxinga и замена сакупљачких примерака редовно бележе десетине хиљада прегледа.
Посебно су популарни:
- АСМР видеи отварања нових кутија са Лабубу фигурицама,
- "Блинд box" изазови у којима корисници не знају коју фигуру добијају,
- Издвојени снимци најређих и најскупљих примерака, који се деле са ознакама попут #LabubuCollection, #PopMart, #ToyAddict и #ArtToys.
Зашто у Србији праве редове?
ФОМО ефекат – страх од пропуштања (феар оф missing оут) гура људе да већ на почетку сезоне чекају и по неколико сати
Статусни симбол – мање ретке верзије се каче на луксузне торбе попут Биркин или Луј Витон, а H&M и Зара већ имају колекције украса за Лабубу
Локална заједница – постоје потајни Инстаграм и Viber форуми где колекционари деле дроп‑ове и организују размену