clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

NASA OSUDILA POTEZ RUSKIH KOSMONAUTA: Trojica astronauta razbesnela Ameriku OVIM postupkom (FOTO)

08.07.2022. 20:44
Piše:
Srbija Danas/Kurir
Ukrajina
Ukrajina / Izvor: Profimedia
To je retka zamerka NASA Rusiji

NASA je u četvrtak izdala saopštenje u kojem oštro osuđuje postupke trojice ruskih kosmonauta na Međunarodnoj svemirskoj stanici, koji su nedavno pozirali sa zastavama koje se smatraju antiukrajinskom propagandom.

LOKALCI NAPLAĆUJU: Ako planirate da letujete u Grčkoj autom, budite spremni da tražite parking SATIMA, a onda još da ga PLATITE!

U DNR-u UKINUT MORATORIJUM NA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE! Istraga će utvrditi kakva je bila uloga američkih plaćenika!

UKRAJINSKA VOJSKA POKUŠALA KONTRAOFANZIVU: "Čim su doveli ljudstvo i tehniku, tamo su doleteli naši URAGANI"

Na slikama koje je objavila ruska državna svemirska korporacija Roskosmos vide se kosmonauti kako drže zastave Luganske Narodne Republike i Donjecke Narodne Republike - dva samoproklamovana regiona na istoku Ukrajine koja podržava Rusija.

- NASA snažno zamera Rusiji što koristi Međunarodnu svemirsku stanicu u političke svrhe da podrži svoj rat protiv Ukrajine, što je suštinski u suprotnosti sa primarnom funkcijom stanice među 15 međunarodnih zemalja učesnica da unapređuje nauku i razvija tehnologiju u miroljubive svrhe - rekao je sekretar za štampu NASA Džeki Mekginis.

To je retka zamerka NASA Rusiji, koja je glavni partner svemirske agencije na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Uprkos tekućim tenzijama između Sjedinjenih Država i Rusije zbog potonje invazije na Ukrajinu, NASA i Roskosmos su nastavili da rade zajedno na održavanju kontinuiranih operacija na MSS-u, na kojem stalno rade i američki astronauti i ruski kosmonauti.

Odnos je opstao tokom celog rata, čak i kada je šef Roskosmosa otvoreno pretio potencijalnim povlačenjem iz partnerstva sa MSS, a Rusija se šalila o potencijalnom napuštanju američkog astronauta u svemiru. Ovo je prvi put da je NASA otvoreno osudila akcije Rusije i njenog partnera, Roskosmosa, u svemiru usred invazije Ukrajine.

Roskosmos je objavio fotografije 4. jula na Telegram kanalu korporacije. Slike prikazuju tri kosmonauta koji se trenutno nalaze na stanici.

Na slikama Oleg Artemjev, Denis Matvejev i Sergej Korsakov drže dve zastave Luganske Narodne Republike i Donjecke Narodne Republike.

Naslov posta glasi "Dan oslobođenja Luganske Narodne Republike!".

- Mi slavimo i na Zemlji i u svemiru. Ovo mesto je usledilo nakon zauzimanja grada Lisičanska 3. jula, poslednjeg velikog grada koji je Ukrajina držala u Lugansku. Luganska Narodna Republika i Donjecka Narodna Republika su obe separatističke države u Ukrajini koje podržava Rusija - prenosi Verdž.

Pre ove političke izjave kosmonauta, spekulisalo se da je ista ruska posada dala izjavu kada je prvi put stigla na MSS u martu.

Trojka je stigla u jarko žutim kombinezonima plavih boja, što su mnogi protumačili kao podršku Ukrajini, čija zastava sadrži jarko žutu i ​​plavu.

Međutim, Roskosmos je negirao da su kombinezoni predstavljali političku izjavu, tvrdeći da predstavljaju boje univerziteta koji su pohađala sva tri kosmonauta.

Čak i uz sva previranja između SAD i Rusije, zvaničnici NASA su bili čvrsti da su odnosi američke svemirske agencije i Roskosmosa i dalje jaki.

- Uprkos svemu tome, gore u svemiru, možemo da sarađujemo sa našim ruskim prijateljima, našim kolegama. Profesionalni odnos između astronauta i kosmonauta nije izostao - rekao je administrator NASA Bil Nelson za Asošijeted pres u martu.

- Ovo je saradnja koju imamo u civilnom svemirskom programu.

U stvari, NASA je rekla da Rusija još uvek razmatra proširenje svog partnerstva na ISS-u, a NASA i Roskosmos su nastavili da rade na predstojećoj razmeni posade ovog septembra, kada će se ruski kosmonaut dovesti na Spejs eksovoj letelici Kru Dragonu do MSS-a, dok će američki astronaut doći na kapsuli Sojuz.

BONUS VIDEO: Lažni Zelenski potpisao akt o kapitulaciji posle pada Lisičanska