ODRŽIVI BEOGRAD: Novi kružni tok - Modernizacija saobraćajne infrastrukture menja sliku grada
Novi kružni tok na Brankovom mostu u Beogradu, završen pre tri meseca, značajno je poboljšao protočnost saobraćaja u ovom delu grada. Radovi su izvedeni tokom letnjih meseci, kada je saobraćaj manji, a cilj je bio da se poveća bezbednost i efikasnost saobraćaja u ovoj prometnoj zoni.
Kružni tok, poznat kao "Ušće", ne samo da je učinio saobraćaj protočnijim, već i smanjuje vreme koje vozači troše na prelazak ove ključne tačke u Beogradu.
Završeni radovi obuhvatili su i rekonstrukciju Brankovog mosta, gde je obnovljeno svih šest traka, što je bilo neophodno budući da most nije imao sanaciju više od 15 godina. Ova dugoočekivana obnova doprinosi sigurnijem i lakšim prevozu, a uz to, postavljeni semafori na kružnom toku omogućavaju vozačima da bezbedno i precizno izlaze na željene ulice.
Kružni tokovi postaju sve češći element saobraćajne infrastrukture Beograda, jer su dokazano sigurniji od tradicionalnih raskrsnica. U kružni tok ne može se ući velikom brzinom, što smanjuje rizik od saobraćajnih nesreća. Sa postavljanjem semafora na kružnom toku "Ušće", sigurnost saobraćaja je dodatno povećana, a vozači sada imaju jasniji pregled izlaza, što doprinosi boljoj protočnosti i smanjenju zagušenja.
Ovaj projekat, koji je završen pre početka školske godine, nije samo unapredio saobraćajnu infrastrukturu, već je i značajno poboljšao svakodnevnu vožnju u Beogradu, čineći ga sigurnijim, funkcionalnijim i bržim mestom za sve učesnike u saobraćaju.
U Beogradu se nastavlja modernizacija saobraćajne infrastrukture, a u fokusu su kružni tokovi koji će značajno unaprediti protočnost saobraćaja.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je da će izgradnja novih kružnih tokova u Novom Beogradu biti završena do izgradnje novog srpskog mosta, čime će se stvoriti jedinstvena saobraćajna povezanost na oba kraja grada. "Sa završetkom izgradnje kružnog toka ispred novog mosta, Beograd će postati grad u kojem će vozači moći da se opredele za most do poslednjeg trenutka, što je prava raritetna pogodnost za gradove na rekama", istakao je Šapić.
Iako semafori na kružnim tokovima neće promeniti osnovna saobraćajna pravila, oni će doprineti boljoj regulaciji saobraćaja, posebno u "špicevima", kada je saobraćaj najgustiji. Kružni tokovi, koji su već pokazali efikasnost u zemljama poput Španije, Nemačke, Italije i Hrvatske, smatraju se jednim od najsigurnijih i najefikasnijih rešenja za brzo i sigurno kretanje vozila.
Na Novom Beogradu će uskoro biti izgrađeno pet kružnih tokova, a dva su već puštena u rad. Ovaj projekat, pored unapređenja saobraćaja, predstavlja i ključnu pripremu za veliki infrastrukturni poduhvat – izgradnju "Malog metroa", jednog od najvećih saobraćajnih projekata u Beogradu.
Novi kružni tokovi ne samo da će ubrzati protok vozila, već će pomoći u smanjenju saobraćajnih gužvi i povećati bezbednost na putevima.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Beograda. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.