Ponedeljak 04. mar 2024.
voće

Kako se zaštititi od PREHLADA? Imunolog upozorava da mnogi prave grešku jedući OVO VOĆE I POVRĆE - "Uskladite se sa GODIŠNJIM DOBOM"

Foto: Shutterstock
Poboljšanje imuniteta je ključno za održavanje opšteg zdravlja, a jedan od najlakših načina da to postignete je da u svoju ishranu uključite raznovrsno sezonsko voće i povrće. Imunolog upozorava da samo biljke koje su usklađene sa godišnjim dobom mogu da pomognu, jer imaju nutrijente koji su nam potrebni u tom periodu.

Ako očajnički pokušavate da izbegnete prehladu, onda je ovo članak za vas!

Ponovo je doba godine kada se čini da su skoro svi pogođeni nekom vrstom respiratorne infekcije, a hladno vreme znači zatvaranje u domove i pokušaj da se što bolje zagrejemo - zatvaranjem prozora i nedovoljnom ventilacijom prostorija, što može stvoriti povoljno okruženje za širenje mikroorganizama.

U Srbiji SVI RADE OVU OPASNU STVAR: Čitava porodica preminula nakon što su pojeli HRANU IZ ZAMRZIVAČAzamrzivač

U Srbiji SVI RADE OVU OPASNU STVAR: Čitava porodica preminula nakon što su pojeli HRANU IZ ZAMRZIVAČA

Zgadiće vam se - Ovo je NAJPRLJAVIJA STVAR u KUHINJI, a svakodnevno je držite u rukama i mislite da je čistaplastična ambalaža

Zgadiće vam se - Ovo je NAJPRLJAVIJA STVAR u KUHINJI, a svakodnevno je držite u rukama i mislite da je čista

Dobra vest je da je imunolog podelila svoje najbolje savete za izbegavanje prehlade i gripa ove zime, a oba su intuitivna i lako ih je integrisati u svakodnevnu rutinu. Imunolog dr Džeja Makioći je podelila ono što smatra najvažnijim stvarima koje možete uraditi da biste ostali zdravi tokom cele zime - a jedna od njih je neverovatno jednostavna: konzumiranje sezonske hrane.

Dr Makioći objašnjava da je to zato što su biljke, poput nas, podložne promenama u dužini dana i nedostatku svetlosti, pa izbor hrane koja je u sezoni može značiti da je bogatija hranljivim materijama od hrane koja nije u sezoni.

- Naše blagostanje je povezano sa promenama godišnjih doba. Baš kao što se prilagođavamo suptilnim promenama temperature i dnevnog svetla, tako se prilagođavaju i biljke koje konzumiramo. Zbog toga se svesno trudim da uskladim svoju ishranu sa godišnjim dobima, objašnjava ona.

bundeva
Foto: Shutterstock

- Kako se smanjuje sunčeva svetlost, biljke prestaju proizvoditi hranu i počinju štedeti energiju sve do proleća. Njihova energija se povlači ka korenu, a određene fitokemikalije postaju izraženije, kao što su karotenoidi.

- Trenutno se fokusiram na sezonsko voće i povrće poput tikvi i bundeva, koje su bogate beta-karotenom (biljni vitamin A, poznat i kao antiinfektivni vitamin) i najbolje se apsorbuju uz izvor masti.

To znači, pojašnjava Džena, da je vreme za pripremu pečenih tikvi, blago začinjenih biljem povezanim sa zimskim vremenom, poput ruzmarina ili timijana - što takođe može doneti zdravstvene koristi, tvrdi ona, ali i biti ukusno.

Imunolog takođe preporučuje da se pobrinete za hranu bogatu vitaminom C - onu koja je, naravno, u sezoni. Tu spadaju kupine, kao i mandarine - sve će pomoći vašem imunološkom sistemu. Ona takođe savetuje da u svoju ishranu dodate neku fermentisanu hranu, poput kimčija, i vodite računa da redovno uključujete pečurke u svoje obroke jer su "prepune beta-glukana koji podržavaju imunološku funkciju".

Ona takođe preporučuje zamenu uobičajenog čaja ili kafe za doručak biljnim čajevima kako biste bili sigurni da dobijate dovoljno hidratacije - nešto što mnogi od nas zapostavljaju tokom hladnijih meseci kada osećamo manje žeđi.

 

Vremenska prognoza
Tamni oblaci
15 Beograd