few clouds
21°C
08.05.2024.
Beograd
eur
117.1119
usd
108.7491
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PRAVEDNIJA NAPLATNA RAMPA ILI HARAČ? Voazi u Evropi će plaćati vinjete po pređenom kilometru

22.02.2022. 15:59
Piše:
Srbija Danas/telegraf.rs
Autoput
Autoput / Izvor: Profimedia/ilustracija

Cilj novih pravila je čistiji transport, odnosno kažnjavanje vozača koji više zagađuju, a glavna "meta" su kamioni i autobusi.

Evropski parlament je odobrio uvođenje jednodnevnih vinjeta koje se baziraju na udaljenosti, odnosno stvarno pređenim kilometrima. Poslanici su dali zeleno svetlo sporazumu s vladama EU o definisanju naknada koje države članice mogu nametnuti kamionima, autobusima, kombijima i putničkim automobilima koji koriste saobraćajnice transevropske mreže.

Cilj novih pravila je čistiji transport, odnosno kažnjavanje vozača koji više zagađuju, a glavna "meta" su kamioni i autobusi. Dakle, veća emisija CO2 znači i veću cenu vinjete, dok će hibridnim, a posebno električnim vozilima naknade biti značajno smanjene, prenosi Jutarnji.hr. Prema novim pravilima, vinjete će važiti jedan, sedam ili deset dana.

Države članice imaće dve godine da se pripreme za primenu novih pravila. Međutim, države će i dalje moći da zadrže svoje vinjete za određene delove ove mreže, ako mogu da dokažu da bi novi način naplate bio nesrazmeran očekivanom prihodu.

Autoput
Autoput / Izvor: Profimedia/ilustracija

Važno je napomenuti da Evropski parlament neće prisiliti države članice da naplaćuju vinjete po emisiji CO2 na njihovim putevima, ali ako se države odluče na to, moraće da slede pravila EU. To znači da se odluka Evropskog parlamenta smatra preporukom koju svaka država članica može da prihvati ili odbaci.