"Danas je veliki dan za Telekom!" Lučić o akviziciji dela United Grupe: Jedna od najvećih transakcija u istoriji Srbije
Danas je veliki dan za Telekom Srbije zato što je došlo do velike akvizicije dela United Grupe. Radi se o transakciji od 1,5 milijardi evra i to jedna od najvećih transakcija u istoriji Srbije i pokazuje koliko je Srbija dobro tlo za strane investitore, ocenio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
On je u emisiji "Direktno sa Minjom Miletić" na televiziji "Euronews", rekao da ova transakcija predstavlja ključni poslovni potez za Telekom Srbija, potvrđujući ostvarenje strategije započete 2018. godine.
Telekom vodeća sila u regionu
- U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspeo da preokrene tržišnu ravnotežu. Ovim potezom kompanija sada kontroliše preko 60% tržišta, čime je stvoren potpuno novi ekosistem u sektoru telekomunikacija - rekao je Lučić.
Poslednjih sedam godina obeležila je intenzivna konkurencija između dva velika regionalna igrača – Telekoma Srbija i United Grupe. Međutim, izlaskom United Grupe sa tržišta Zapadnog Balkana i njenim fokusiranjem na evropska tržišta, Telekom Srbija postaje dominantna sila u regionu. Iako se pojavljuju novi igrači, poput kompanije Etisalat, jasno je da je ova tržišna promena donela novo doba za sektor telekomunikacija u regionu.
"Od regionalnog lidera do globalne kompanije"
Strategija razvoja Telekoma Srbija, započeta sredinom 2018. godine, donela je izuzetne rezultate, omogućivši kompaniji da ostvari nezapamćen rast, čak i u međunarodnim okvirima, rekao je Lučić. Na izuzetno konkurentnom tržištu Srbije, Telekom je uspeo da udvostruči prihod, koji sada prelazi dve milijarde evra.
- Ovaj uspeh daje kompaniji snagu za dalji rast i ekspanziju na teritoriji Zapadnog Balkana i dijaspore. Fokus na tržišta gde živi veliki broj ljudi poreklom iz Srbije omogućio je izvoz domaćih servisa i sadržaja na pravi način. Kao rezultat toga, Telekom Srbija je iz regionalne prerastao u globalnu kompaniju, ostvarujući čak 8% prihoda izvan tržišta bivše Jugoslavije.
Poseban uspeh ostvaren je primenom inovativnih poslovnih modela, poput virtuelne mobilne mreže i distribucije premium TV kanala, što je omogućilo rast prihoda na međunarodnim tržištima. Nastavljajući ovim tempom, Telekom Srbija gradi temelje za još snažniju poziciju u globalnoj telekomunikacionoj industriji, rekao je Lučić.
O kupovini Sportkluba
Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je da kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju, jer će Arena preuzeti sav sportski sadržaj.
Lučić je u emisiji Direktno sa Minjom Miletić rekao da kupovina Sportkluba predstavlja "pobedu svih ljubitelj sporta u zemlji i regionu".
"Ova promena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena menja svoju poslovnu filozofiju – od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga", rekao je Lučić.
Prema njegovim rečima, ova transakcija ne samo da će višestruko povećati prihode Arene, već će i drastično smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.
"Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav live sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope", rekao je Lučić.
Telekom Srbija redefiniše svoju strategiju – fokus će biti na Zapadnom Balkanu i dijaspori, dok se više neće investirati u sportska prava za Hrvatsku i Sloveniju.
"Očekuje se da će troškovi Arene već za tri godine biti smanjeni za preko 175 miliona evra godišnje, dok će prihodi značajno rasti. Deo sredstava koji je ranije odlazio na skupa strana sportska prava sada će biti usmeren na jačanje domaćeg sporta i produkcije, čime će se dodatno ojačati pozicija u dijaspori, naročito kroz akviziciju Net TV-a. Ove dve akvizicije – jačanje Arene i preuzimanje Net TV-a – donose neverovatan razvojni potencijal za Telekom Srbija. Spajanjem značajnih ušteda i ulaganja u domaći sadržaj, Telekom učvršćuje svoju poziciju lidera u regionu i globalnoj dijaspori", rekao je Lučić.