"Данас је велики дан за Телеком!" Лучић о аквизицији дела Унитед Групе: Једна од највећих трансакција у историји Србије
Данас је велики дан за Телеком Србије зато што је дошло до велике аквизиције дела Унитед Групе. Ради се о трансакцији од 1,5 милијарди евра и то једна од највећих трансакција у историји Србије и показује колико је Србија добро тло за стране инвеститоре, оценио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.
Он је у емисији "Директно са Мињом Милетић" на телевизији "Euronews", рекао да ова трансакција представља кључни пословни потез за Телеком Србија, потврђујући остварење стратегије започете 2018. године.
Телеком водећа сила у региону
- У тренутку када су други кабловски оператери држали готово 70% тржишта, Телеком је успео да преокрене тржишну равнотежу. Овим потезом компанија сада контролише преко 60% тржишта, чиме је створен потпуно нови екосистем у сектору телекомуникација - рекао је Лучић.
Последњих седам година обележила је интензивна конкуренција између два велика регионална играча – Телекома Србија и Унитед Групе. Међутим, изласком Унитед Групе са тржишта Западног Балкана и њеним фокусирањем на европска тржишта, Телеком Србија постаје доминантна сила у региону. Иако се појављују нови играчи, попут компаније Етисалат, јасно је да је ова тржишна промена донела ново доба за сектор телекомуникација у региону.
"Од регионалног лидера до глобалне компаније"
Стратегија развоја Телекома Србија, започета средином 2018. године, донела је изузетне резултате, омогућивши компанији да оствари незапамћен раст, чак и у међународним оквирима, рекао је Лучић. На изузетно конкурентном тржишту Србије, Телеком је успео да удвостручи приход, који сада прелази две милијарде евра.
- Овај успех даје компанији снагу за даљи раст и експанзију на територији Западног Балкана и дијаспоре. Фокус на тржишта где живи велики број људи пореклом из Србије омогућио је извоз домаћих сервиса и садржаја на прави начин. Као резултат тога, Телеком Србија је из регионалне прерастао у глобалну компанију, остварујући чак 8% прихода изван тржишта бивше Југославије.
Посебан успех остварен је применом иновативних пословних модела, попут виртуелне мобилне мреже и дистрибуције премиум ТВ канала, што је омогућило раст прихода на међународним тржиштима. Настављајући овим темпом, Телеком Србија гради темеље за још снажнију позицију у глобалној телекомуникационој индустрији, рекао је Лучић.
О куповини Спортклуба
Генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић изјавио је да куповина Спортклуба представља важну инвестицију за компанију, јер ће Арена преузети сав спортски садржај.
Лучић је у емисији Директно са Мињом Милетић рекао да куповина Спортклуба представља "победу свих љубитељ спорта у земљи и региону".
"Ова промена доноси револуцију за љубитеље спорта на Западном Балкану. Аквизицијом Спортклуба, Арена је постала доминантни регионални спортски канал, уз Еуроспорт и националне канале. Ширењем доступности на свим мрежама, Арена мења своју пословну филозофију – од средства за конкуренцију постаје профитни центар са значајним приходима од оператера и маркетинга", рекао је Лучић.
Према његовим речима, ова трансакција не само да ће вишеструко повећати приходе Арене, већ ће и драстично смањити трошкове откупа спортских права, који су годинама оптерећивали буџет.
"За гледаоце у Србији, ово значи да ће сав ливе спортски садржај бити доступан, без обзира на кабловског оператера. Као једини специјализовани спортски канал у региону, Арена сада има јачу преговарачку позицију, што ће значајно снизити цене спортских права, као што је то случај у остатку Европе", рекао је Лучић.
Телеком Србија редефинише своју стратегију – фокус ће бити на Западном Балкану и дијаспори, док се више неће инвестирати у спортска права за Хрватску и Словенију.
"Очекује се да ће трошкови Арене већ за три године бити смањени за преко 175 милиона евра годишње, док ће приходи значајно расти. Део средстава који је раније одлазио на скупа страна спортска права сада ће бити усмерен на јачање домаћег спорта и продукције, чиме ће се додатно ојачати позиција у дијаспори, нарочито кроз аквизицију Нет ТВ-а. Ове две аквизиције – јачање Арене и преузимање Нет ТВ-а – доносе невероватан развојни потенцијал за Телеком Србија. Спајањем значајних уштеда и улагања у домаћи садржај, Телеком учвршћује своју позицију лидера у региону и глобалној дијаспори", рекао је Лучић.