Utorak 27. feb 2024.
Parking

IME NA BILBORD AKO PARKIRATE NA MESTO ZA INVALIDE? Jedna zemlja regiona našla rešenje za one koji krše pravila

Foto: Profimedia/ilustracija
Kampanja ne obuhvata samo sigurnost u saobraćaju, nego opštu javnu sigurnost

Na društvenim mrežama kruže fotografije iz Ljubljane na kojima se vidi kako se prestonica Slovenije obračunava sa nesavesnim građanima. Na duhovit način žele da ukažu na pojedinačnu odgovornost, a s druge strane, već pune budžet. 

KUPOVINA STANA U IZGRADNJI KAO NAJVEĆI IZAZOV: Ovo su zamke na koje morate obratiti pažnju u Srbiji

KUPOVINA STANA U IZGRADNJI KAO NAJVEĆI IZAZOV: Ovo su zamke na koje morate obratiti pažnju u Srbiji

Danas je Svetski dan štednje: Evo zašto je bitno da čuvate novac i na šta treba da obratite pažnju

Danas je Svetski dan štednje: Evo zašto je bitno da čuvate novac i na šta treba da obratite pažnju

SJAJNE VESTI ZA NAŠE GRAĐANE: Srbija će davati besplatno 50 hektara zemlje, ali samo pod ovih uslovima

SJAJNE VESTI ZA NAŠE GRAĐANE: Srbija će davati besplatno 50 hektara zemlje, ali samo pod ovih uslovima

Reč je o dva bilborda na kojima su navedena imena počinilaca, ali i njihovi prekršaji. Prema fotografijama, dotični Zdravko Riba kažnjen je tako s 80 evra jer je parkirao na mestu za invalide. Drugi kažnjeni s fotografija, koje već nekoliko dana kruže Tviterom, divljao je po centru i nije uzimao u obzir pešake, a takođe je kažnjen sa 80 evra.

Akcija je odmah izavala reakcije, mnogi se se šalili kako bi neki gradovi bili puni ovakvih bilborda, posebno u Beogradu

O čemu se tačno radi?

- Opština Ljubljana izvodi brojne preventivne aktivnosti za obezbeđivanje saobraćajne bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, posebno najranljivijih, kao što su pešaci, deca, stariji i invalidi. U Gradskoj redarskoj službi između ostalog pokušavamo da osvestimo građane sa jasnim i duhovitim porukama u vidu plakata o označenju poštovanja pravila, koji su namenjeni harmoničnom suživotu na javnom prostoru i međusobnom poštovanju. Te poruke takođe predstavljaju obim i smisao rada Gradske redarske službe - rekli su iz Kabineta gradonačelnika Ljubljane.

Kako objašnjavaju, sa neposredno adresiranim porukama gradskog redarstva o visini kazne za pojedinačne prekršaje žele da pošalju poruku da je bolje poštovati pravila i tako se lično pobrinuti za svoju bezbednost i bezbednost drugih u saobraćaju, sa čime može svaki pojedinac izbeći plačanje kazne.

- Moramo da istaknemo da kampanja ne obuhvata samo sigurnost u saobraćaju, nego opštu javnu sigurnost, koja je paralelna sa našim apelom i akcijom Gradske opštine Ljubljana "Človek, čuvaj svoje mesto" (Čoveče, pazi na svoj grad) - kažu iz gradske uprave.

Policija u Ljubljani
Foto: Profimedia

- Kampanju smo u okviru preventivnog rada gradske redarske službena na području bezbednosti kreirali zajedno sa preduzećem Marmelada, i tako na duhovit način želeli da pokažemo, kako treba poštovati saobraćajna pravila - dadaju oni.

Kažu da su pored svega nabrojanog želeli i nedvosmisleno komunicirati sa potencijalnim činiocima prekršaja, koji za plaćanje kazne često krive one, koji ih kažnjavaju, ali ne i sami sebe. Na plakatima je celoj javnosti pokazano, da u slučaju da neko parkira na mestu rezervisanom za invalide, a "zdravi ko dren" ("zdravi kot riba" = Zdravko Riba), ta greška će ga koštati 80 evra.

Ističu da su sva imena u kampanji izmišljena i predstavljaju aluzije na stvarna imena ili situacije.

- Tako smo za bicikliste, koji po centru grada voze prebrzo, upotrebili ime Primož Kroglič, koje podseća na našeg biciklističkog asa Primoža Rogliča. Tu su još imena: Mihael Šumič (koje aludira na legendarnog prvaka formule 1), Nik Brezglavan (bez čelade izgubit če glavu), Lomi, Luka Opasan i Brigita Menič - kaću ii Gradske uprave.

- Za potrebe komunikacije i podizanja svesti društveno odgovornih akcija imamo poseban budžet, iz kojeg se finansiraju takve kampanje, i povoljniji oglasni prostor pošto sadržaj nije komercijalan nego je društveno odgovoran - kažu naši sagovornici.

Ističu da je kampanja bila odlično prihvaćena od strane građana, pošto su dobili puno pohvala.

- Ključna svrha kampanje je prevencija i podizanje svesti o važnosti međusobnog poštovanja, što smo nesumnjivo postigli, građani su akciju primetili. U budućnosti nameravamo da proširimo spektar tema, s čime očekujemo da ćemo postići još veću savestnost i manje počinjenih prekršaja - zaključuju oni.

Vremenska prognoza
Clear sky
11 Beograd