Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ИМЕ НА БИЛБОРД АКО ПАРКИРАТЕ НА МЕСТО ЗА ИНВАЛИДЕ? Једна земља региона нашла решење за оне који крше правила

31.10.2020. 17:47
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Parking
Паркинг / Извор: Профимедиа/илустрација

Кампања не обухвата само сигурност у саобраћају, него општу јавну сигурност

На друштвеним мрежама круже фотографије из Љубљане на којима се види како се престоница Словеније обрачунава са несавесним грађанима. На духовит начин желе да укажу на појединачну одговорност, а с друге стране, већ пуне буџет. 

КУПОВИНА СТАНА У ИЗГРАДЊИ КАО НАЈВЕЋИ ИЗАЗОВ: Ово су замке на које морате обратити пажњу у Србији

КУПОВИНА СТАНА У ИЗГРАДЊИ КАО НАЈВЕЋИ ИЗАЗОВ: Ово су замке на које морате обратити пажњу у Србији

Данас је Светски дан штедње: Ево зашто је битно да чувате новац и на шта треба да обратите пажњу

Данас је Светски дан штедње: Ево зашто је битно да чувате новац и на шта треба да обратите пажњу

СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА НАШЕ ГРАЂАНЕ: Србија ће давати бесплатно 50 хектара земље, али само под ових условима

СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА НАШЕ ГРАЂАНЕ: Србија ће давати бесплатно 50 хектара земље, али само под ових условима

Реч је о два билборда на којима су наведена имена починилаца, али и њихови прекршаји. Према фотографијама, дотични Здравко Риба кажњен је тако с 80 евра јер је паркирао на месту за инвалиде. Други кажњени с фотографија, које већ неколико дана круже Твитером, дивљао је по центру и није узимао у обзир пешаке, а такође је кажњен са 80 евра.

Акција је одмах изавала реакције, многи се се шалили како би неки градови били пуни оваквих билборда, посебно у Београду

О чему се тачно ради?

- Општина Љубљана изводи бројне превентивне активности за обезбеђивање саобраћајне безбедности свих учесника у саобраћају, посебно најранљивијих, као што су пешаци, деца, старији и инвалиди. У Градској редарској служби између осталог покушавамо да освестимо грађане са јасним и духовитим порукама у виду плаката о означењу поштовања правила, који су намењени хармоничном суживоту на јавном простору и међусобном поштовању. Те поруке такође представљају обим и смисао рада Градске редарске службе - рекли су из Кабинета градоначелника Љубљане.

Како објашњавају, са непосредно адресираним порукама градског редарства о висини казне за појединачне прекршаје желе да пошаљу поруку да је боље поштовати правила и тако се лично побринути за своју безбедност и безбедност других у саобраћају, са чиме може сваки појединац избећи плачање казне.

- Морамо да истакнемо да кампања не обухвата само сигурност у саобраћају, него општу јавну сигурност, која је паралелна са нашим апелом и акцијом Градске општине Љубљана "Чловек, чувај своје место" (Човече, пази на свој град) - кажу из градске управе.

Policija u Ljubljani
Полиција у Љубљани / Извор: Профимедиа

- Кампању смо у оквиру превентивног рада градске редарске службена на подручју безбедности креирали заједно са предузећем Мармелада, и тако на духовит начин желели да покажемо, како треба поштовати саобраћајна правила - дадају они.

Кажу да су поред свега набројаног желели и недвосмислено комуницирати са потенцијалним чиниоцима прекршаја, који за плаћање казне често криве оне, који их кажњавају, али не и сами себе. На плакатима је целој јавности показано, да у случају да неко паркира на месту резервисаном за инвалиде, а "здрави ко дрен" ("здрави кот риба" = Здравко Риба), та грешка ће га коштати 80 евра.

Истичу да су сва имена у кампањи измишљена и представљају алузије на стварна имена или ситуације.

- Тако смо за бициклисте, који по центру града возе пребрзо, употребили име Примож Кроглич, које подсећа на нашег бициклистичког аса Приможа Роглича. Ту су још имена: Михаел Шумич (које алудира на легендарног првака формуле 1), Ник Брезглаван (без челаде изгубит че главу), Ломи, Лука Опасан и Бригита Менич - каћу ii Градске управе.

- За потребе комуникације и подизања свести друштвено одговорних акција имамо посебан буџет, из којег се финансирају такве кампање, и повољнији огласни простор пошто садржај није комерцијалан него је друштвено одговоран - кажу наши саговорници.

Истичу да је кампања била одлично прихваћена од стране грађана, пошто су добили пуно похвала.

- Кључна сврха кампање је превенција и подизање свести о важности међусобног поштовања, што смо несумњиво постигли, грађани су акцију приметили. У будућности намеравамо да проширимо спектар тема, с чиме очекујемо да ћемо постићи још већу савестност и мање почињених прекршаја - закључују они.