Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Сајам аутомобила у Пекингу: Последња шанса за Немце?

26.04.2024. 13:20
Пише:
Србија Данас/Б92
Sajam automobila
Сајам аутомобила / Извор: Shutterstock

Ниједна друга земља не продаје толико електричних аутомобила као Кина. И ни у једној другој земљи тренутно не постоји тако огорчен рат ценама да би се опстало на врху.

- У априлу смо били сведоци још једне рунде снижења цена, а жестока конкуренција по том питању наставиће се и у наредних неколико година - оценио је члан управног одбора Volkswagena Ралф Брандштетер уочи Сајма аутомобила у Пекингу који је отворен јуче.

Зато Volkswagen жели да се припреми за надметање у ценама у наредне две године - и да свој бизнис са електричним аутомобилима и даље финансира добром продајом аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем. Међутим, то значи и две тешке године.

Независни експерт за аутомобилску индустрију Јирген Пипер каже за DW: "Концерн Volkswagen је под огромним притиском у Кини и мораће да се суочи с веома јаком конкуренцијом. Требало би да буде у стању да преокрене ствари за око две године. Али то је, у овом тренутку, више нада него чврсто уверење".


BYD продаје више аутомобила у Кини него VW

Кина је најважније продајно тржиште за немачке произвођаче аутомобила Volkswagen, Мерцедес и BMW – тржиште којим су у прошлости доминирали са својим моторима са унутрашњим сагоревањем. 

Кинески произвођачи никада нису били у стању да одрже корак са дугом традицијом и софистицираном, деликатном технологијом аутомобила произведених у Немачкој – Маде ин Germany.

Али, ствари сада изгледају другачије са електричним аутомобилима. Кинески BYD је, на пример, претекао Volkswagen по продаји аутомобила у Кини.

BYD је скраћеница од Буилд Your Дреамс (креирај своје снове). Ти снови се јесу остварили на зеленој ливади електричне мобилности, али остварили су се и уз помоћ државних субвенција. Снови су се сада и материјализовали на кинеским улицама.

Развој софтвера и технологија очигледно задовољавају укус купаца: BYD сада има тржишни удео електричних аутомобила од 25 процената. Поређења ради: пионир електричних аутомобила Тесла има нешто мање од 12 одсто, док Volkswagen нема ни пет. Притом, BYD има јасну технолошку предност са својим батеријама.

Брзина таквог развоја догађаја не сме се потценити. Ове године се у Кини очекује да 40 одсто од свих продатих возила буду електрични аутомобили, а у наредној години сваки други аутомобил продат у Кини биће електро.

Слаба потражња за електричним аутомобилима у свету

Оно што ствар чини још гором, и то не само за немачке произвођаче, јесте то што је тржиште аутомобила у Кини, које је раније било у процвату, недавно изгубило замајац.

Ефекти таквог развоја различито утичу на немачке произвођаче, и док се Volkswagen тренутно највише батрга, произвођачи попут BMW-a и Мерцедеса мање су погођени. Они су више заступљени на тржишту са скупим моделима – и колико може да се оцени, успевају да иду у корак с другим произвођачима.

Што се тиче пионира у производњи електричних аутомобила, Тесле, многи његови нови аутомобили сада чекају на паркинзима фабрика на потенцијалне купце. Релативно слаба потражња у Кини и конкуренција кинеских произвођача аутомобила који нуде јефтиније моделе, доводе до битке за попуст међу произвођачима. То озбиљно ограничава марже.

Тесла је на успорену продају својих возила реаговао у последњих неколико дана: његов ексцентрични шеф Илон Маск најавио је да жели да угаси свако десето радно место у компанији широм света.

Тесла је у среду увече пријавио свој први квартални пад продаје за последње четири године. Профит се преполовио. Испоруке нових возила у првом кварталу ове године такође су биле скоро девет одсто мање у односу на претходну. Тесла је прошлог викенда још једном снизио цене за неке од својих модела.

И у Волфсбургу, седишту Volkswagena, неопходно је спровести акцију унутар компаније. Volkswagen је пре неколико дана послао интерно саопштење и најавио да жели да смањи трошкове особља у администрацији за 20 одсто.

То се, на пример, може постићи проширењем делимичног пензионисања или отпремнинама за млађе запослене у администрацији. У сваком случају, реорганизација тржишта аутомобила наставља да добија замах. Следећа станица је пред нама: Сајам аутомобила у Пекингу.

 

}