Трагично настрадала Ана (20) тражила спас у паник тастеру - Да ли је он уопште обавезан у Србији?
Код савремених аутомобила постоји могућност активирања паник тастера у случају саобраћајне незгоде или његове самоактивације уколико он препозна нагло успорење, удар и слично.
После тешке несреће код Овчарско-кабарске клисуре, у јавности се данима полемише о паник тастеру и хитном позиву.
У саобраћајној несрећи крај језера Међувршје, у близини Чачка, су настрадали Ана Радовић (20), са Златибора, и Александар Масалушић (37), а установљено је да је млада девојка два пута активирала поменути тастер.
Како је за РТС објаснио Владан Николић, помоћник начелника Управе саобраћајне полиције, паник тастер није стандард у Србији, није део важећег протокола о јављању и обавештавању о саобраћајним незгодама.
То је, наводи Николић, функционална опција возила. Код савремених аутомобила постоји могућност активирања паник тастера у случају саобраћајне незгоде или његове самоактивације уколико он препозна нагло успорење, удар и слично.
-Ових дана је о томе било много говора, много се причало на ту тему, иако смо у овом конкретном случају имали СОС позив са телефона модерне генерације, који такође има ту опцију. То је позив који иде ка хитним службама, у овом конкретном случају је ишао ка Хитној помоћи - објашњава Владан Николић.
-У сваком случају то су неке савремене технологије, то је пред нама и то је ушло у нашу стратегију безбедности саобраћаја, тако да ћемо у наредном периоду сигурно много више знати о томе и усвојити те нове технологије - наводи Николић.