Београд добија нови симбол: Погледајте како ће изгледати нови Савски мост (ФОТО)
Овако ће изгледати Нови савски мост. Изградња је званично почела
Подизањем првог сегмента челичне конструкције на монтажну скелу симболично је обележен почетак састављања новог Савског моста на Старом сајмишту у Београду. На градилиште је до сада допремљено око 3.500 тона челичних елемената, што чини више од половине укупне конструкције моста.
Нови савски мост имаће укупно шест саобраћајних трака – четири за друмски саобраћај и две за трамваје. Двосмерни трамвајски саобраћај биће смештен у средишњем делу моста, док ће друмски саобраћај имати по две коловозне траке у сваком смеру, ширине по 6,5 метара. Мост ће бити дуг 420 метара, широк 38 метара, док ће на местима предвиђеним за пешачке видиковце ширина износити 42 метра. Конструкција ће бити ослоњена на укупно шест стубова.
Делови челичне конструкције израђени су у Кини, а на градилиште су допремљени речним путем – стигло је седам баржи са елементима који укључују ослоначке делове за стубове и сегменте греда главног распона. Монтажа се обавља на обали, након чега ће комплетна конструкција бити пребачена дизалицама и баржама на новоизграђене стубове у реци.
Паралелно са монтажом новог моста, у току су и радови на уклањању преосталих стубова старог Савског моста, као и испитивање речног корита на евентуално присуство заосталих експлозивних направа из ранијих ратова, што је предуслов за изградњу нових стубова. Како наводе извођачи, радови се одвијају према планираној динамици, без већих проблема.
Главни распон новог моста биће знатно захтевнији за монтажу у односу на стари. Док је главни распон старог моста имао масу од око 400 тона, нови ће са препустима тежити готово 4.500 тона. У току је избор специјализованог извођача који ће извести овај сложен подухват, а у разматрању су највеће светске компаније из ове области.
У наредном периоду планирана је испорука додатних елемената – почетком следеће године стићи ће лукови моста укупне тежине око 1.000 тона, док се на пролеће очекује и последња велика испорука од око 2.000 тона, која обухвата конструкцију прилазних распона. Завршетак монтаже главног распона планиран је за лето наредне године, када ће стићи и каблови за утезање конструкције.
Истовремено се изводе и бетонски радови на прилазним саобраћајницама и обалским стубовима. На новобеоградској страни у току је бетонирање потпорних зидова, док се на страни Савског венца изводе радови на шиповима и темељима обалских стубова. Нови мост имаће само два стуба у води, што омогућава главни распон од 166 метара и прописани пловни пут са две траке ширине по 75 метара.
Извођење радова поверено је кинеској компанији „Power China“.