Београд као најмодернији градови света: Ево како ће изгледати будућност наше престонице - Гигантске кртице и модерни метро на хоризонту
Градски менаџер Мирослав Чучковић изјавио је данас да је производња кртице, машине која ће копати тунел за Београдски метро, у завршној фази и да ће она као и Савски мост бити у деловима довезена из Кине почетком следеће године.
Он је за Танјуг рекао да су кртице дуге по 130 метара и пречника 12,3 метра, да су купљене две а да ће једна бити истоварена и инсталирана код Панчевачког моста да би кренула ка Тргу Републике, Скадарлији и Београдском сајму, а друга ће бити инсталирана на Макишком пољу код Железника.
-Лепа је ствар што смо ми, на пример те кртице, добили по нижој цени од других држава које су куповале ту машину, управо због кинеске спремности да на основу челичног пријатељства два председника и два народа дају тај попуст и да навале и на посао што се тиче испоручивања тих машина и да ми њих добијемо почетком следеће године већ у Београду и да оне крену 2026. да копају, рекао је он.
Навео је да ће Београд имати аутоматизовану возну композицију, као што имају и најсавременији градови попут Катара, Дохе, Ријада.
Рекао је да се цео пројекат ради са иностраним партнерима, Французима, Кинезима а да су трећи партнер Руси.
Према његовим речима ми смо кроз историју као народ били у неким периодима сиромашнији, у неким периодима богатији, али никад ником ништа нисмо отели и да је таква и стратегија града Београда када је реч о експропријацији и исплати грађана који су на траси метроа.
Први отвор на Чукаричкој падини
-Место где је први вентилациони евакуациони отвор у Београду јесте на Чукаричкој падини. Ту имамо 22 породице, људи су исплаћени у складу са законом. Сваком је исплаћен сваки квадрат плаца и домаћинства. Од 2021. до данас Влада Србије, пошто је метро пројекат који влада у потпуности финансира, за те експропријације исплатила око 50 милиона евра, нешто мало више од шест милијарди динара, навео је Чучковић.
Говорећи о Новом Савском мосту рекао је да је стигло седам баржи и да је та конструкција тешка око 7.000 тона, истоварена код Бранковог моста и склапаће се тако да ћемо током 2026. године да видимо завршен други стуб у води.
-Очекујемо да се током 2026. тај лук види и да тај тзв. мали метро, како га Шапић зове, који чине директно нови Српски мост на месту Старог Савског и тунел од Економског факултета до 29. новембра, односно од Деспота Стефана, буде будућа саобраћајна кичма Београда. Њоме ћете моћи из правца Београда и Новог Земуна стићи на Миријево, на Карабурму и ка левој обали за 20-ак минута, зато што ће то бити директна веза. Биће независна у односу на трамваје, за разлику од Старог Савског моста, истакао је Чучковић.
Навео је да ће саобраћајница од Економског факултета ићи право преко парка у брдо и да ће ту бити два порта.
-Каменичка од 3. до 5., Ломина од 6. до 8., Гаврила Принципа од 35. до 41, то су адресе које су званичном одлуком Владе Србије проглашене за експропријацију. Сада се ради вештачење тих локација, дају се понуде грађанима а ту има око 50 породица, оне ће да буду исплаћене да пронађу ново своје стамбено подручје за своју породицу, рекао је Чучковић.
Навео је да је са стране Палилуле, односно из правца Деспота Стефана, где је излазно-улазни портал тунела, имовински решено све и ту нема никаквих препрека.
Према његовим речима "Јарослав Черни" који завршава тај пројекат, објавио је почетак припремних радова са те стране и тунел би требало да буде пуштен у саобраћај 2030. године.
Када је реч о радовима на саобраћајницама у Београду рекао је да је 670 улица поправљено, да се тренутно завршава строги центар односно улице Македонска и Нушићева, после чега следи зимска пауза.
-Суштина ових радова јесте да се растерети раскрсница код Дома омладине. Нушићева ће да буде двосмерна, за јавни превоз и за такси возила, да можете да идете директно из Македонске у Теразијски тунел, у Нушићеву и право у Теразијски тунел, да не морате да се вртите код Дома омладине, рекао је Чучковић.
Извор: Танјуг