ПОГЛЕДАЈТЕ МАПУ СРБИЈЕ КАКВУ НИКАДА НИСТЕ ВИДЕЛИ! Гради се пуном паром - имаћемо 1.000 километара ауто-путева до краја године
У Србији се тренутно гради више од 300 километара аутопутева и брзих саобраћајница, а више од 200 милијарди динара издвојено је додатно ове године за наставак инфраструктурних пројеката. Планирано је да се до 2025. године издвоји више од 1,5 милијарди евра за путну инфраструктуру.
- До краја ове и почетком следеће године имаћемо 1.000 километара аутопутева и по томе ћемо бити прва земља у региону. Путеви нас спајају међусобно, али и са целим окружењем. Време је да се граде путеви, пруге, метрои. Напокон смо кадри да финансирамо велике пројекте. Коначно имамо могућност да испунимо оно што смо сневали 70 година - поручио је председник Србије Александар Вучић приликом обележавања почетка радова на деоници Нови Београд - Сурчин, која је наставак аутопута "Милош Велики".

Незаборавна путовања за Ускрс и 1. Мај! ТОП 5 ПОНУДА: Најбоље цене омиљених дестинација Срба

СРБИЈА НА РАКЕТНИ ПОГОН: Усред пандемије суфицит у буџету 7,5 милијарди у прва два месеца 2021.

СВЕ МАЊИ ЈАВНИ ДУГ СРБИЈЕ: Значајно мањи од европског лимита, држава крупним корацима излази из пандемије
Развој економије
Економиста Љубомир Маџар каже да, кад год се негде изгради аутопут, створи се вероватноћа да тај крај почне економски да се развија и да је експанзија у градњи аутопутева веома корисна за Србију.
- Од велике и модерне мреже аутопутева имаћемо само користи, због читаве привреде. Знате и сами да су током протеклих година странци доста заобилазили Србију јер нам путна мрежа није била добра, а сад ће уз те велике саобраћајнице и пројекте ницати и нове фабрике и погони, што је јако добро за нас - закључује Маџар.
Велико градилиште
И жељно ишчекиван Фрушкогорски коридор од Руме до Новог Сада ускоро почиње с градњом. Најкасније почетком 2022. требало би да почне и изградња аутопута и брзе саобраћајнице до Пожаревца, затим од тог града до Великог Градишта, па до Голупца и Доњег Милановца.
Међу радовима који предстоје су још два важна аутопута, а то су Зрењанин - Београд и шумадијски коридор "Карађорђе". Два крака овог коридора почињаће у Лајковцу и Младеновцу, спајаће се у Аранђеловцу, одакле ће ићи преко Тополе и родног села вожда Карађорђа Петровића - Вишевца ка Рачи код Крагујевца, а затим преко Свилајнца и Деспотовца до Бора. На тај начин "Вожд Карађорђе" спојиће и Коридоре 10 и 11.
Већ у мају ове године у плану је и почетак градње деонице од Пожеге до Бољара ка Црној Гори, дугачке 107 километара, која ће убрзати путовање до Јадранског мора.
Док су последње припреме за почетак значајних пројеката у току, тренутно су путари активни на аутопуту Чачак - Пожега, градњи Моравског коридора од Чачка преко Крушевца до Појата и аутопуту Кузмин - Сремска Рача, а грађевински радници су вредни и на аутопуту Рума-Шабац-Лозница.
У јануару 2020. године потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу аутопута Београд(Борча)-Зрењанин-Нови Сад, са кинеском компанијом "Чајна Шандонг интернешенел". Дужина аутопута од петље Борча до крајње тачке на обилазници око Зрењанина биће 58 километара, а од Зрењанина до Новог Сада 45 километара. Процењена вредност изградње је око 600 милиона евра.
"Дигитални аутопут" спаја коридоре
Моравски коридор требало би за четири године да повеже Чачак и Појате, односно Коридоре 10 и 11 у дужини од 112,3 километра, али и све телекомуникационе уређаје дуж аутопута. Тако ће возачи имати све информације значајне за безбедност на путу, које ће стизати из управљачког центра за контролу саобраћаја. Дуж целог аутопута имаће на располагању и бесплатан интернет.
Пратећи ЛЕД екране дуж аутопута или дигиталне радио-уређаје у колима, они ће тачно знати да ли има временских неприлика, застоја, бачених предмета, судара возила на аутопуту.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировић каже за Информер да је Србија тренутно једно велико градилиште са више десетина нових путних праваца које градимо.
- Радови током зимског периода нису прекидани, а у овим првим пролећним данима, са отопљавањем, очекујемо интензивирање радова на највећим инфраструктурним пројектима. Ми контролишемо динамику радова, а свакодневно и викендом обилазимо најважније пројекте да бисмо исконтролисали поштовање рокова - каже Момировић.
Мењамо слику државе
Он додаје да је покренуто на десетине великих инфраструктурних пројеката, који ће изменити слику Србије, а током ове године очекујемо завршетак деонице аутопута "Милош Велики" од Прељине до Пожеге, брзе пруге од Београда до Новог Сада, као и највећег дела обилазнице око Београда.
- Настављамо убрзаним темпом остале стратешке пројекте, спајање Ваљева са аутопутем "Милош Велики". Приоритетни пројекат јесте и изградња деонице аутопута од Београда ка Сарајеву Кузмин - Сремска Рача, изградња саобраћајнице од Пожаревца до Великог Градишта, и од Великог Градишта до Голупца, обилазница око Новог Сада са новим мостом, изградња трасе од Крагујевца до Мрчајеваца, као и спајање пута од Бачког Брега до Накова - наводи министар.
Од Прељине до Пожеге 35 мостова и три тунела
За деоницу од Прељине до Пожеге у стручним круговима важи да је најзахтевнија на аутопуту Милош Велики. Пројектована дужина деонице износи око 30 километара, а у трупу аутопута предвиђено је 30 мостова (укупне дужине 6.500 метара, односно око 3.250 метара аутопута), шест надвожњака у склопу девијација (укупне дужине 555 метара), четири надвожњака у склопу петљи (укупне дужине 1.600 метара) и пет мостова ван аутопута (укупне дужине 300 метара).