ПУКАО ЈОШ ЈЕДАН ГИГАНТ - Хиљаде радника остаје без посла?! Стављају катанац на фабрику, многи су у страху за будућност
Још једна лоша вест из света немачке аутоиндустрије: традиционални добављач аутомобила Бертрандт затвара фабрику у Немачкој. У питању је опстанак многих радних места, због чега многи радници страхују за своју будућност.
Почетком године долази до дубоке промене у аутомобилској индустрији. Добављач аутомобилске индустрије затвара своју фабрику на једној локацији и укида бројна радна места. Импликације ове пословне одлуке су огромне за све укључене.
Многи ће вероватно морати да оду
Аутомобилска индустрија пролази кроз фазу преокрета која доноси не само иновације, већ и тешке резове. Фокус је на пружаоцу развојних услуга Бертрандт из Баден-Виртемберга, који је активан од 1974. године.
Некада кључни партнер за тестирање возила, компанија је сада под притиском да се прилагоди новим захтевима тржишта. Тренд према електромобилности, дигиталном умрежавању и методама одрживе производње револуционисали су индустрију.
Ове промене посебно осећају компаније средње величине. Бертрандт је одговорио далекосежним реструктурирањем које је већ најављено за 2024. годину.
Средишња тачка ових мера је планирано затварање полигона у Нуфрингу у близини Штутгарта.
Око 130 запослених до сада је овде прегледало возила – задатак који због нових технологија постаје све мање важан. Њихова будућност сада је неизвесна.
Одлука о затварању фабрике у Нуфрингу део је опсежног плана реструктурирања који утиче на до 1.200 радних места у Немачкој у целој групи.
Особито су драстични резови радних места у фабрици Tappenbeck у близини Волфсбурга, где ће бити укинуто око 600 од 2.400 радних места.
Бертрандт овај драстичан корак оправдава приметним падом наруџбина из аутомобилске индустрије.
Међутим, ИГ Metall оштро критикује Бертрандта што није озбиљно размотрио одржавање локације у Нуфрингу. Економске последице за регион такође су значајне.
Незапосленост би могла да расте, док би породице и локалне компаније осетиле последице. Случај Бертрандт пример је притиска под којим су добављачи тренутно.
Студија Института Прогнос показује да би само у Немачкој до 2035. могло бити изгубљено до 140.000 радних места у аутомобилској индустрији.
Но, постоји и нада: расте потреба за стручњацима у електротехници, развоју софтвера и дигиталним решењима, што би могло отворити нове перспективе. И сам Бертрандт наглашава да је реструктурирање нужно како би дугорочно остали конкурентни, пишу немачки медији.
Србија Danas/Fenix магазин