Срби захваљујући Вучићевој иницијативи решавају вишедеценијски проблем: Закон "Свој на своме" даје невероватне резултате, ево колико је грађана поднело пријаву за само пар сати
Закон о упису права на непокретностима, под слоганом "Коначно свој на своме", само неколико сати од почетка пријаве, даје невероватне резултате.
Наиме, до 15 часова пријавило се 14.500 људи! Овај податак говори у прилог томе да је ова мера донета на иницијативу председника Србије Александра Вучића, дочекана са одушевљењем од стране грађана Србије који ће овиме решити вишедеценијски проблем.
Нема сумње да је ово једна од најбољих мера када су у питању потребе грађана.
Председник Србије истакао је да верује да че за само шест месеци завршити три пута више, а најмање два пута више ствари него што смо у претходне 32 године од када је кренуо процес легализације.
- Заиста, толико повољно, толико добро, толико невероватно важно за грађане, да сам поносан на тај пројекат. И биће ту проблема, биће ту мука, али реаговаћемо на дневном нивоу.
- Огромна организација је у питању, електронски се ради. Оно што је важно да имате личну карту, важећу личну карту да имате било купопродајни уговор или уговор о наслеђивању, уговор о поклону, било шта чиме доказујете своје власништво. И то је суштина онога што је потребно да имате - навео је Вучић и додао да се све решава електронски, преко тзв. е Управе која има око два милиона корисника, а да сви остали могу да користе око 518 експозитура поште, али у Београду и општине и градске структуре.
Како је навео, 260 лица ће само тиме бавити на 81 пункту.
- Имаћете и специјалне СОС телефоне да можете да питате где смо, како смо, шта смо, где је грешка. Реаговаће министар, исправљаћемо грешке у ходу, продужаваћемо ако је потребно. Радићемо све што је важно, али мислим да је то велика ствар за људе и радићемо најбрже могуће - рекао је Вучић.
Како се пријавити и шта је потребно од докумената
Електронско подношење пријава траје од 8. децембра до 8. фебруара, а пријаве се могу предати у било којој општини без обзира на локацију некретнине. Подношење ће бити омогућено и у Поштама Србије.
Велика новина је и кол-центар за најчешћа питања, док локалне самоуправе већ пружају информације и техничку подршку.
У Београду је отворен посебан услужни центар у Градској управи, у Улици краљице Марије 1. Грађани могу добити информације и помоћ на два шалтера у приземљу, или у канцеларијама 1502 и 1506 на 15. спрату, као и 1609 и 1612 на 16. спрату.
Питања се могу поставити и путем имејл-адресе: [email protected], као и телефоном, у зависности од општине (Земун 7157-562, Нови Београд 7157-569, Звездара 7157-575, Палилула 7157-620, Вождовац 7157-613, Савски венац 7157-610, Раковица 7157-621, Чукарица 7157-031, Врачар 7157-555, Стари град 7157-626, те јединствени број за Сурчин, Обреновац, Гроцку, Младеновац, Барајево, Сопот и Лазаревац 7157-577).
За подношење захтева за легализацију потребна је важећа лична карта или пасош и било какав доказ о власништву - уговор, поклон, оставинско решење или пресуда, број катастарске парцеле, подаци о објекту – које је врсте, површине и спратности, као и изјава под кривичном и материјалном одговорношћу да су дати подаци тачни. Захтев се може поднети чак и ако је објекат грађен на туђој земљи.
"У случају да немају доказ о имовини, они ће у посебном поступку морати да реше то. Значи ако су радили на туђем земљишту или да откупе то од човека или да добију сагласност и тако даље“, каже Гаврило Ковачевић, председник Градске општине Земун.
Пријавити се мора сваки помоћни објекат на плацу, шупа, гаража и слично, а ако је део објекта већ легализован, треба пријавити онај део који није прошао легализацију. Општине су се потрудиле да помогну и онима који нису вични интернету.
"Биће подељени флајери са упутствима и онима који су електронски необавештени. Иначе на сајту "Свој на своме" можете детаљно пратити упутства који је јако добро обрађен и свако може да се снађе. Упутства су корак по корак, како вас водити до закључења поступка“, каже Дејан Рашић, начелник чачанске градске управе за урбанизам.
Предности у односу на претходне законе су у томе што не морате да прибављате техничку документацију, нпр. где је постављена струја и друге инсталације, а имовину можете да легализујете, оверите код нотара, продате или дате као гаранцију за пословни или стамбени кредит.
У "Поштама Србије" више од 2.500 службеника обучено је да вас упути у све детаље легализације. Као и у општинама, они ће испуњавати ваше захтеве електронски, а грађанима ће издавати и потврду.
"Уколико он нема свој мејл, нема можда ни телефон, нема ништа, та документа и онај одговор који дође од Агенције за просторно планирање, и кад је реч о Републичком геодетском заводу, доћи ће на том шалтеру код нас, што би рекли, на шалтер, на компјутер. Ми ћемо позвати тог грађанина да дође да узме тај документ, да ли му фали неки папир, документ или је то легализовано“, каже Зоран Анђелковић, в. д. директора ЈП "Поште Србије".
Србија Данас/Курир