Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВИШЕ ОД 500 МИЛИОНА ДОЛАРА, 30 КИЛОМЕТАРА И 125 РАДНИКА: Погледајте како теку радови на најдужем тунелу у Србији

01.06.2020. 11:32
Пише:
Србија Данас
Radovi na tunelu
Радови на тунелу / Извор: Фото: YoutubePrintscreen/Javno Предузеће Путеви Србије

Из ЈП Путеви Србије наводе да је реч о веома захтевној траси.

Након свечаног обележавања почетка радова на изградњи деонице аутопута Прељина - Пожега у дужини од 30,96 километара на Коридору 11 (Е763), 17. маја прошле године, радови су најпре отпочели на тунелима Лаз и Муњино брдо.

Уговорена вредност радова је 523.530.000 долара, а из ЈП Путеви Србије наводе да је реч о веома захтевној траси.

СРБИ У ЦРНОЈ ГОРИ ДНЕВНО ОСТАВЕ ОКО 55 ЕВРА: Оствари се око 3 милиона ноћења, а сада више не желе наш новац!

СРБИ У ЦРНОЈ ГОРИ ДНЕВНО ОСТАВЕ ОКО 55 ЕВРА: Оствари се око 3 милиона ноћења, а сада више не желе наш новац!

НЕМА ВИШЕ НАЈЈЕФТИНИЈЕГ ГОРИВА НА СВЕТУ: Цена бензина као и на међународном тржишту

НЕМА ВИШЕ НАЈЈЕФТИНИЈЕГ ГОРИВА НА СВЕТУ: Цена бензина као и на међународном тржишту

КОЛИКО ДУГО ТРЕБА ДА ЧУВАТЕ РАЧУНЕ АКО ПЛАЋАТЕ ОНЛАЈН? Ево шта обавезно морате да урадите!

КОЛИКО ДУГО ТРЕБА ДА ЧУВАТЕ РАЧУНЕ АКО ПЛАЋАТЕ ОНЛАЈН? Ево шта обавезно морате да урадите!

- Траса деонице од Прељине до Пожеге је веома захтевна, како због топографије и геолошких услова тако и због потребе измештања постојеће техничке инфраструктуре - навели су из Путева. 

Топографски и геоморфолошки услови су условили потребу за пројектовањем и извођењем укупно три тунела Муњино Брдо (око 2.800 м), Лаз (2 цеви око 2.700 и 2.900 м) и Трбушани (око 300 м), 35 мостова укупне дужине 5.196м, 4 надвожњака укупне дужине 592м, као и изградњу 1.912.000м3 насипа и две комплетне саобраћајне петље, које ће омоћити растерећење постојеће обилазнице око Чачка.

Само у првом делу деонице од постојеће наплатне рампе Прељина до Паковраћа, који је дужине 14,3 км, треба урадити измештање електроенергетских, телекомуникавционих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места на којима постоје колизије са пројектованом трасом.

- Значајно је поменути и да тунели Лаз и Муњино Брдо, представљају тренутно најдуже тунеле у Србији - кажу они. 

За потребе осигурања косина предусека само на излазу из тунела Лаз потребно је извести 3.256м шипова пречника 900mm и 896м шипова пречника 1200mm.

Из ЈП Путеви Србије наводе да је траса подељена на 5 потеза (poddeonica), који се сукцесивно пројектују и изводе.

На тунелу Лаз је пројектован тунелски ископ од укупно 510.408,35м3 и портални ископ у количини од 129.595 м3 који се после израде конструкције тунела у отвореном затрпава. Дужине тунела у отвореном су: на улазном порталу 25м (десна цев) и 15,06м (лева цев), на излазном порталу 100м(десна цев) и 75м(лева цев).

Тунел Лаз је пројектован са две одвојене тунелске цеви, свака за један саобраћајни смер. Осовинско растојање тунелских цеви је од минимално 35 до највише 55 м.

На трећини дужине тунела пројектовани су везни ходници за пролаз возила из једне у другу тунелску цев са нишама за возила у квару, као и 9 пешачких попречних везних ходника на прописаним међурастојањима, који омогућавају безбедну евакуацију у инцидентним ситуацијама.

На средњем делу овог попречног ходника за пролаз возила , резервисан је простор за погонску трафостаницу.Испод пешачких стаза на обе стране коловоза предвиђен је простор за смештај различитих електоренергетских и телекомуникационих инсталација.

На тунелу Муњино Брдо је пројектован тунелски ископ од укупно 681.000,0м3 и портални ископ у количини од 34.353 м3 који се после израде конструкције тунела у отвореном затрпава. Дужине тунела у отвореном су: на улазном порталу 9,8м (десна цев) и 15,54м (лева цев), на излазном порталу 23,21м(десна цев) и 14,4м(лева цев).

Тунел Муњино Брдо је пројектован са две тунелске цеви за сваки правац вожње по једна ,односно кроз сваку тунелску цев се одвија једносмерни саобраћај са две возне траке. Ширина коловоза у тунелу је 7.70м. Осовински размак тунелских цеви је око 30м. Висина саобраћајног профила је Х=4.75м. Са обе стране коловоза су пројектоване службене пешачке стазе ,ширине од 1.19м -1.24м. Испод њих је предвиђен простор за смештај различитих електоренергетских и телекомуникационих инсталација.

Попречни пешачки пролази за прелазак пешака из једне у другу цев у случају ванредног догађаја у тунелу, проширења за уклањање покварених возила- Хавариске нише. Попречни возни пролази део су будућег тунела Муњино Брдо.

Мостови и надвожњаци су предвиђени у оквиру потеза 3, 4 и 5. Ови пројекти се налазе у фази Идејног пројекта и идејних решења. На основу постојећих идејних пројеката највећи распони мостовских конструкција крећу се од 12м на месту надвожњака, од 30 до 50м преко речних водотокова где је и највећи пројектовани распон од 80м.

Стање радова

На тунелу Лаз је до прошле недеље урађено:

  • Ископ и обезбеђење косина улазног портала до врха профила тунелског ископа, што чини физичку реализацију од 90% од свих пројектованих радова на порталу
  • Тунелски ископ леве цеви у дужини 27м и тунелски ископ десне цеви од 40м
  • Ископ и обезбеђење косина излазног портала на делу шипова пречника 1200mm, што чини физичку реализацију од око 20% од свих пројектованих радова на порталу.
  • Израда приступних рампи и прилазног платоа на улазном порталу
  • Ископ и бетонирање око 70% дужине ободног дренажног канала, ископ и делимично осигурање највише косине, што чини укупну физичку реализацију од око 30% од свих пројектованих радова на улазном порталу.
  • Израда приступних рампи и прилазног платоа на излазном порталу
  • Ископ око 30% дужине ободног канала са постављањем тампонског слоја и почетак ископа порталних косина, што чини укупну физичку реализацију од око 6% од свих пројектованих радова на улазном порталу.
  • Такође, на потезу 3 изведена је привремена мостовска конструкција са припадајућим приступним путем за потребе изградње моста Б7.

На градилишту је ангажовано око 125 радника и 30 различитих врста механизације.

ЦЕНЕ НАФТЕ ПОНОВО ПОРАСЛЕ: Већ пету недељу заредом иду узлазном путањом

ЦЕНЕ НАФТЕ ПОНОВО ПОРАСЛЕ: Већ пету недељу заредом иду узлазном путањом

Зарадио капитал у иностранству па УЛОЖИО У РОДНО СЕЛО: На отварање фабрике воде позван и председник (ФОТО)

Зарадио капитал у иностранству па УЛОЖИО У РОДНО СЕЛО: На отварање фабрике воде позван и председник (ФОТО)

ИБАРСКА МАГИСТРАЛА ЗАБРАЊЕНА ЗА ШЛЕПЕРЕ! Дробњак: Имамо идеју да уведемо наплату путарине за теретна возила

ИБАРСКА МАГИСТРАЛА ЗАБРАЊЕНА ЗА ШЛЕПЕРЕ! Дробњак: Имамо идеју да уведемо наплату путарине за теретна возила

ОЧУВАНА КИЧМА ЕКОНОМИЈЕ У СРБИЈИ: Све мере, предлози, иницијативе донете у току ванредног стања

ОЧУВАНА КИЧМА ЕКОНОМИЈЕ У СРБИЈИ: Све мере, предлози, иницијативе донете у току ванредног стања

Србија одувала Хрватску: Стигле прогнозе раста БДП за први квартал 2020. године! Наша земља предњачи

Србија одувала Хрватску: Стигле прогнозе раста БДП за први квартал 2020. године! Наша земља предњачи