ЕНЕРГЕТСКИ ПОТЕНЦИЈАЛИ
Русија ће тестирати систем за складиштење енергије на Антарктику
Руска државна корпорација "Росатом" наставља тестирање својих напредних технологија за складиштење енергије у екстремним условима.
Током радне посете градилишту прве руске гигафабрике за производњу литијум-јонских система у граду Неман, председница Твел-а, горивне компаније "Росатома", Наталија Никипелова, предала је легендарном истраживачу Фјодору Коњухову преносиви акумулатор. Овај уређај биће коришћен током експедиције на Јужни пол.
- Технологије и производи "Росатома" увек пролазе најстроже провере и тестирања. Оно што сутра нудимо тржишту, данас тестирамо у најразличитијим условима, укључујући и екстремне. Недавно смо тестирали електрични аутомобил ‘Атом’ са нашом батеријом на Северном полу, а сада наш литијум-јонски систем одлази на Јужни пол. Захвални смо Фјодору Коњухову што је пристао да постане испитивач наших технологија у антарктичким условима - рекла је Никипелова.
Коњухов је истакао значај поуздане технологије у поларним експедицијама.
- У експедицијама где је сваки грам и сваки ват драгоцен, отказ опреме може бити катастрофалан. Велика ми је част што је "Росатом" изабрао управо моје путовање за тестирање својих технологија. Ова батерија ће радити у екстремним условима, и сигуран сам да руске технологије неће разочарати - каже.
Батерија предана Коњухову има чврсто кућиште са заштитом ИП55, велик капацитет енергије довољан за неколико дана основног напајања кућних уређаја и широк спектар прикључака за потрошаче. Уређај функционише и на ниским температурама, што га чини идеалним за поларне услове.
Горивни дивизион "Росатома" (управљачка компанија – АО „ТВЕЛ“) је највећи произвођач обогаћеног уранијума на свету и лидер на глобалном тржишту стабилних изотопа. ТВЕЛ обезбеђује гориво за више од 70 енергетских реактора у 15 држава, истраживачке реакторе у 9 земаља и транспортне реакторе руског атомског флота.
У оквиру Горивног дивизиона развија се и пословни сегмент „Складиштење енергије“, са циљем производње литијум-јонских батерија за изворе резервног и непрекидног напајања, хибридне системе са обновљивим изворима енергије, погонске батерије за електрична возила и специјалну технику.
Гигафабрике у Каљинградској области и Новој Москви, чији је капацитет укупно око 8 GWh, планирају да годишње опскрбе батеријама до 100.000 електричних возила. Каљинградска гигафабрика треба да почне са радом 2025. године, док производња у Новој Москви креће 2026. године. У будућности, капацитет производње може бити повећан на 14 GWh, отварајући стотине високотехнолошких радних места у региону.
Присуство сопственог R&D центра омогућава развој како стандардних, тако и комплексних решења по индивидуалним захтевима купаца, уз пуну подршку од истраживања и развоја до производње и сервисирања.