ДОБРА ВЕСТ
У Привредној комори Србије представљен развој електромобилности у Србији
У Привредној комори Србије (ПКС) представљен је развој електромобилности у Србији у циљу размене знања и стварања институционалних и законских услова за убрзану транзицију ка одрживом саобраћају у Србији.
Заменик председника ПКС-а Михаило Весовић рекао је, отварајући други састанак Национални e-mobility кластер ПКС-а, да је циљ тог тела да буде подршка преласку индустрије на e-mobility решења, објављено је данас на сајту ПКС.
Он је навео да Национални e-mobility кластер ПКС-а, окупља кључне актере из институција, индустрије, образовног сектора, организација цивилног друштва, као и истраживачких и техничких тела која се баве електричним возилима, батеријским технологијама и одрживом мобилношћу.
Према речима Филипа Митровића из ПКС-а, улога кластера је да објасни да е mobility нису само електрична возила него и пратећа инфраструктура, као и станице за пуњење.
Он је рекао да је тежња да се рад кластера прошири на обновљиве изворе енегргије појашњавајући да је важан и систем складиштења енергије, battery стораге, јер енергија из обновљивих извора нестане ако се не потроши.
"Лице кластера је побошљање свега у вези са е-мобилношћу да би купци дошли до правих информација и повезивање привреде, академске заједнице са државним институцијама како бисмо сви заједничким снагама прешли на ново поглавље у развоју економије", рекао је Митровић.
Генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Борис Ћоровић навео је да је током 2024. у Србији регистровано 27.862 нових путничких аутомобила, што је повећање од 10 одсто у односу на претходну годину и да су најпродаванији модели аутомобила били Шкода Оцтавиа, Шкода Kamiq, Toyota Yaris Cross, Шкода Фабиа и Toyota Corolla.
Према подацима ПКС-а у свету је 2024. продато више од 30 милиона возила која могу да се допуне, прецизниије плугин возила, хибрииди или чисто електрична возила, док је у 2025. за 30 одсто повећана њихова продаја возила.
На састанку је истакнуто да Србија и даље не може да се похвали великом тражњом за електричним возилима, али постоји тренд раста интересовања.
Приказани су и подаци анкете агенције за истраживање јавног мњења Линдигтон Research из којих се види да око 15 одсто возача у Србији жели да њихов следећи аутомобил буде хибридни, као и да се у будућности мора радити на унапређењу информисаности, повећању поверења у модерне технологије, као и унапређењу инфраструктуре када се ради о пуњачима.
Представљен је и план за имплементацију АФИР директиве, којом ЕУ прописује постављање ДЦ пуњача одређене снаге на сваких 60 километара, као и интероперабилност свих станица, транспарентне цене и картично плаћање.