Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕКИ МОГУ ИЗГУБИТИ И ДО 60 ОДСТО! Ево који аутомобили НАЈВИШЕ ГУБЕ на вредности

08.04.2019. 08:45
Пише:
Србија Данас/новац.хр
automobili
аутомобили / Извор: Профимедиа/илустрација

Током првих пет година аутомобили губе чак 52 одсто вредности. И док је тај пад ипак нешто мање изражен код старијих аутомобила, они новији у само првих неколико година свог власника коштају право "мало богатство".

На пример, Рено ''клио'' ког је власник платио око 13.000 евра у првих годину дана ће изгубити око 16 одсто, односно око 2.000 евра вредности, а Фолксваген ''голф'' вредан око 20.000 евра 12 одсто, односно око 2.500 евра.

Ударац за ударцем: Пет највећих економских пораза Америке

Ударац за ударцем: Пет највећих економских пораза Америке

КРАЈ ШТРАЈКА У РГЗ У ПЕТАК: Катастар непокретности наставља са радом!

КРАЈ ШТРАЈКА У РГЗ У ПЕТАК: Катастар непокретности наставља са радом!

КНЕЖЕВИЋЕВ ОДГОВОР МИЛУ: Атлас Група покреће ТУЖБУ против Црне Горе у Вашингтону!

КНЕЖЕВИЋЕВ ОДГОВОР МИЛУ: Атлас Група покреће ТУЖБУ против Црне Горе у Вашингтону!

Због велике разлике за поједине марке, класе и типове возила, нови или половни аутомобил треба бирати и по томе колико губи на вредности. ''Голф'' и ''клио'' су примери доброг избора, јер просечан губитак вредности, према анализама водећег огласника за продају возила, током првих годину дана износи чак 24 одсто. Након тога губитак вредности се успорава, па током првих пет година аутомобили губе 52 одсто вредности.

Како се пише, истраживања показују да немачки аутомобили најбоље држе вредност. Најмањи губитак има Порше, а следе га Мерцедес, Фолксваген, Ауди и BMW. Најбоља марка изван Немачке у погледу очувања вредности је јапанска Тојота.

Супротно веровањима, добру вредност држе и аутомобили француских произвођача, док корејски нешто слабије, али ипак боље од италијанских и америчких марки.

Што се тиче категорија, односно класа, током првих пет година убедљиво најбрже вредност губе скупи луксузни аутомобили. Према истраживању, након пет година луксузни аутомобили (модели попут Аудија ''А8'', BMW-a серије 7 или Поршеа ''панамере'') изгубе око 61 досто вредности. Прилично велики губитници су купци аутомобила горње средње класе са 60 одсто, а тек нешто боље стоје путничка комби возила који губе 59 одсто вредности.

Од аутомобила које просечни купци купују најчешће, најбоље вредност држе мањи градски модели, а следе компактни и аутомобили средње класе. Такође, тренд последњих година показује да СУВ-ови боље држе вредност од аутомобила ''класичне концепције''.

ИЗГРАДЊА У ЧЕРНОБИЉУ: Шпанија издваја МИЛИОН ЕВРА за пројекат у зони чернобиљске НУКЛЕАРНЕ КАТАСТРОФЕ

ИЗГРАДЊА У ЧЕРНОБИЉУ: Шпанија издваја МИЛИОН ЕВРА за пројекат у зони чернобиљске НУКЛЕАРНЕ КАТАСТРОФЕ

Србија је била на КОРАК ДО БАНКРОТСТВА, а сада већ ЧЕТИРИ ГОДИНЕ ИДЕМО НАПРЕД СА СУФИЦИТОМ у буџету

Србија је била на КОРАК ДО БАНКРОТСТВА, а сада већ ЧЕТИРИ ГОДИНЕ ИДЕМО НАПРЕД СА СУФИЦИТОМ у буџету

Добре вести за пензионере: Ево КАДА ће бити повећање пензија!

Добре вести за пензионере: Ево КАДА ће бити повећање пензија!

Ипак, не ваља се уздати само у класу, јер и унутар једне класе постоје велике разлике. Тако ће, на пример, Порше ''мацан'' након пет година изгубити 46 одсто вредности, док ће VW ''tuareg'' за исто време изгубити 52 одсто, а Алфа Ромео ''stelvio'' 57 одсто вредности.

За разлику од своји дизел и бензинских конкурената, вредност електричним аутомобилима пада много брже. Тако они у првих пет година изгубе чак 53 одсто своје вредности.