Otkiveno: Produkcija na silu stvorila ovu ljubavnu vezu - čelni ljudi televizije su ga primorali da je ljubi iako mu se gadila?!
Sve što vidite na malim ekranima ne znači nužno da je spontano i prirodno, postoje rijaliti igrači koji su veoma "profesionalni".
Da je rijaliti šou postao zanimanje i posao svedoče mnogi primeri u svetu. Mnogi likovi se godinama provlače po raznim rijaliti formatima, a čini se da sve što unutra rade, rade mehanički i proračunato, na osnovu bogatog iskustva, a ne spontano i prirodno kako je to bilu u samom začetku rijalii formata.
Ista situacija je i u Srbiji, gde mnoge glavne zvezde godinama gledamo na malim ekranima, a za to vreme se po više puta zaljubljuju i odljubljuju, svađaju, mire, znaju gde da stanu, znaju kad kome da se obrate, maltene sve poteze rade gotovo mehanički, jer se u rijaliti programu osećaju kao na poslu.
Iskusni rijaliti igrač koji sada govori bez zadrške
Branislav Radonjić Brendon, jedan od najiskusnijih učesnika rijaliti programa u Srbiji, nastavlja svoj serijal javnih svedočenja o onome što se, kako tvrdi, dešavalo iza kamera najgledanijih formata. Tokom godina učestvovao je u rijalitijima poput Velikog brata, Parova i Zadruge, a danas, sa distance, otvoreno govori o mehanizmima koji su, prema njegovim rečima, diktirali ponašanje učesnika.
U novom obraćanju, Brendon tvrdi da je produkcija jednog rijalitija koji ne imenuje od njega zahtevala intimno ponašanje pred kamerama, kako bi se povećala gledanost i fokus publike usmerio isključivo na njega.
"Terali su me da se ljubim sa devojkama" - Brendonovo svedočenje
U snimku koji je izazvao brojne reakcije na društvenim mrežama, Brendon bez uvijanja opisuje kako je izgledao pritisak produkcije.
"Terali su me da se ljubim sa devojkama, što je meni bilo fuj i odvratno i nenormalno. Sve dok sam se ljubio tamo sa nekim devojkama, njima je odgovaralo, jer je to donosilo gledanost i samo sam ja bio u krupnom planu i samo su mene snimali. Samo su me nagovarali da se ljubim sa devojkama, ne znam kako sam to uopšte izdržao. Jedna devojka me je ogrebala noktom po usni i danas imam ožiljak" rekao je Brendon, ne otkrivajući o kom rijalitiju je konkretno reč.
Popularnost kao cena dogovora sa produkcijom
Iako u svedočenju naglašava da se osećao "nateranim i primoranim", Brendon indirektno priznaje da je takav odnos sa produkcijom bio deo prećutnog dogovora. Ljubavne scene i intimni trenuci donosili su veću gledanost, više kamera uperenih u njega, ali i brzu popularnost kod publike.
Kako sam navodi, dok je bio u centru takvih dešavanja kamere su ga stalno pratile, ostali učesnici su padali u drugi plan, a sa druge strane produkcija je dobijala materijal koji "prodaje priču".
Granica između pristanka i pritiska u rijalitiju
Brendonovo svedočenje ponovo otvara staro, ali i dalje aktuelno pitanje, gde je granica između slobodne volje učesnika i pritiska produkcije. Iako formalno niko nije bio fizički prisiljen, način na koji se, prema njegovim rečima, insistiralo na određenom ponašanju, ostavlja prostor za ozbiljnu raspravu.
Posebno je indikativno to što Brendon danas tvrdi da mu je takvo ponašanje bilo neprijatno i odbojno, ali je u tom trenutku pristajao jer je znao da mu takvi kadrovi donose popularnost i opstanak u rijalitiju.
Rijaliti kao proizvod, a emocije kao alat
Ova ispovest uklapa se u širu sliku Brendonovih ranijih tvrdnji o rijaliti industriji, u kojima često ističe da su emocije, odnosi i afere svesno režirani ili podsticani kako bi se proizvela drama.
Njegove reči dodatno podgrevaju sumnje da su mnoge "ljubavne priče" koje publika vidi na ekranu zapravo deo unapred planiranog ponašanja, u kojem učesnici često pristaju na uloge koje im se nameću.