"OTPLATIĆE SE PAR GODINA RANIJE" Gondola na Zlatiboru preveze dnevno oko 1.000 ljudi, najavljeni novi radovi
Najbolji dnevni učinak je bio oko 2.000 prevezenih turista.
Za prvih 17 dana rada zlatiborske gondole ova turistička atrakcija prevezla je od početne stanice na Obudojevici do Tornika, trasom dugom devet kilometara, više od 17.000 putnika, odnosno oko hiljadu dnevno.
ULAGANJE U BUDUĆNOST – Kompanija Meridian stipendira najbolje studente
IZVUČENA DOBITNICA STANA U BEOGRADU! Evo ko joj je doneo sreću na izvlačenju! Muškarci dobili većinu automobila
DA LI I KADA ĆEMO MOĆI U GRČKU? Ministar turizma Teoharis otkrio i šta će biti sa prošlogodišnjim aranžmanima
Interesovanje za gondolu je toliko da su se postojeće 54 kabine pokazale nedovoljnim da bi se svima izašlo u susret, naročito u vreme zimskog raspusta kada su bile najveće gužve. Kako je žičara projektovana za 90, objašnjava Milomir Tucović, direktor JP "Gold gondola Zlatibor" u planu je nabavka novih kabina.
- Najbolji dnevni učinak je bio oko 2.000 prevezenih turista. Sigurno da bi brojke bile i veće da nije korona virusa, odnosno epidemijskih mera koje nalažu da u kabine kapaciteta deset mesta mogu ući najviše četiri putnika, odnosno više ako su iz jedne porodice - objašnjava Tucović.
Među putnicima gondolom do sada su dominirali srpski turisti, a od stranih najviše je bilo građana Grne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije.
U izgradnju gondole opština Čajetina je, računajući opremu kupljenu od francuske kompanije "Poma" i građevinske radove, uložila 13 miliona evra.
- Prema rađenim studijama gondola bi trebalo da se otplati za deset godina, ali kako stvari stoje otplatiće se par godina ranije - dodaje Tucović.
Koliko gondola dnevno zarađuje može se ugrubo izračunati prostom matematikom, ako se zna da cena karte za odrasle košta 1.000, a za decu 550 dinara. Najbolja reklama turističkoj atrakciji od vitalnog značaja za dalji razvoj turizma na Zlatiboru, navodi Tucović, su putnici koji su osetili čari vožnje u kabinama koje su na pojedinim deonicama i 30 metara iznad zemlje.
- U prvim danima je primećeno da su se pojedinci vozili po tri-četiri puta. Zlatibor sada u ponudi ima što niko drugi u Srbiji i šire nema, a ljudima se sviđa doživljaj. Najbolje utiske ostavlja prelaz iznad jezera Ribnica i uspon ka krajnjoj stanici na Torniku, kao i silazak niz Tornik - kaže direktor JP "Gold gondola Zlatibor".
Prvih deset dana rad gondole nadzirali su, kao što je ugovorom i bilo predviđeno, stručnjaci francuske kompanije od koje je kupljena oprema. Do sredine prošle nedelje oni su nadgledali rad instalacije, pratili softverske sisteme za upravljanje i praćenje gondole i uhodavanje zaposlenih.