Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НА ОВО ПОСЕБНО ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ова неправилност током вожње многе може коштати папрено, ево која и због чега

12.10.2023. 21:30
Пише:
Србија Данас
pedale
педале / Извор: Профимедиа

Правите велику грешку ако одмарате ногу на квачилу.

По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара. Многи фактори утичу на хабање квачила у аутомобилу са ручним мењачем, али већина њих се може спречити.

ЕЛЕКТРИЧНИ PORSCHE МАЦАН: Да ли ће успети да засени Taycan?

ЕЛЕКТРИЧНИ PORSCHE МАЦАН: Да ли ће успети да засени Taycan?

ВОЗАЧИ, БУДИТЕ ОПРЕЗНИ: Непознавање овог саобраћајног знака може вас скупо коштати (ФОТО)

ВОЗАЧИ, БУДИТЕ ОПРЕЗНИ: Непознавање овог саобраћајног знака може вас скупо коштати (ФОТО)

ОВАКО БЕОГРАЂАНИ ЧУВАЈУ ПАРКИНГ МЕСТО: Имају нову тактику због које су комшије побеснеле и осуле паљбу (ФОТО)

ОВАКО БЕОГРАЂАНИ ЧУВАЈУ ПАРКИНГ МЕСТО: Имају нову тактику због које су комшије побеснеле и осуле паљбу (ФОТО)

Ако вам се квачило истроши након мање од 80.000 километара, то значи да вероватно радите нешто погрешно. По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара.

Многи возачи праве грешку у вожњи која их може скупо коштати када су у питању трошкови одржавања аутомобила. Из навике, из лењости или једноставно због незнања, често се дешава да возачи држе, или "одмарају", леву ногу на папучици квачила током вожње.

Ово значајно скраћује век овог скупог потрошног дела. Квачило, или како га многи називају квачило, важан је део сваког аутомобила. То је потрошни део који се скоро увек истроши пре него што цео аутомобил буде "спреман за отпад".

Нормално је да се током 'животног века' аутомобила замени плоча и остали делови квачила, можда неколико пута, али ако се истроши после мање од 80.000 километара то значи да вероватно нешто грешите. По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара. Многи фактори утичу на хабање квачила у аутомобилу са ручним мењачем, али већина њих се може спречити.

Најчешћа грешка је држање ноге на квачилу током вожње. Многи возачи током вожње "одмарају" ногу на педалу квачила. Иако тада постоји само минималан притисак на папучицу, што по свему судећи не утиче на рад и понашање аутомобила, квачило пати због тога.

Чак и минималан притисак на педалу квачила умара елементе квачила и доприноси његовом убрзаном хабању. Због тога у аутомобилима постоји простор лево од квачила где лева нога може да се одмара док је не користите за притискање квачила.

Држање ноге у том положају је такође природније и боље за кичму и мање заморно за возача. Још један детаљ на који се мора водити рачуна је држање педале квачила када стојите на семафору. Ово се такође не препоручује јер ће се делови квачила брже истрошити. Много паметније решење је да искључите ауто и скинете ногу са педале квачила.

По правилу, квачило треба користити само када је то заиста неопходно, односно када се крећете и мењате брзину. Веома је важно током кретања користити што мање гаса, само што је више могуће, и отпуштати квачило одмерено. Такође, приликом мењања брзина, обавезно стисните квачило до краја пре него што померите ручицу мењача.