Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Врло ЈЕДНОСТАВАН ТРИК који ОТКРИВА ИСТРОШЕНО КВАЧИЛО, и тренутак када је потребна ЗАМЕНА (ВИДЕО)

20.07.2023. 08:50
Пише:
Србија Данас/Јутарњи.хр
kvačilo
квачило / Извор: Профимедиа

Знак: при убрзању мотор не "вуче" како би требало и аутомобил не убрзава као обично уз могуће вибрације

Када квачило проклизава, симптоми су очигледни: при убрзању мотор се окреће више него што би требало, а аутомобил не добија брзину са уобичајеном пропорционалношћу. У исто време, ако се налазите на брду, возило се можда неће ни померити напред. Разлог: квачило (спојница) више нема тако директан пренос снаге између мотора и точкова, јер проклизава, а велики део снаге мотора се губи при овом трењу и не стиже до точкова.

ОТКАЗАЛЕ СУ ВАМ КОЧНИЦЕ: ЗАСТРАШУЈУЋЕ је, али не и немогуће, ево како да на СИГУРАН начин зауставите аутомобил

ОТКАЗАЛЕ СУ ВАМ КОЧНИЦЕ: ЗАСТРАШУЈУЋЕ је, али не и немогуће, ево како да на СИГУРАН начин зауставите аутомобил

ОБРАДА КОЧИОНИХ ДИСКОВА: Да или не? Када и како може да се ради?

ОБРАДА КОЧИОНИХ ДИСКОВА: Да или не? Када и како може да се ради?

СРЦЕ СИСТЕМА ЗА ХЛАЂЕЊЕ: Препознајте кад је ВРЕМЕ ЗА ЗАМЕНУ пумпе за воду

СРЦЕ СИСТЕМА ЗА ХЛАЂЕЊЕ: Препознајте кад је ВРЕМЕ ЗА ЗАМЕНУ пумпе за воду

У овом случају, време је за сервис, јер је само питање времена када се уопште неће "ухватити". Цена замене квачила зависи од неколико фактора - његовог укупног квалитета и да ли се ради о нормалном или пливајућем замајцу приликом замене комплета. Углавном, поправке никада нису јефтине, а у зависности од модела аутомобила, тешко је и за најједноставније аутомобиле испод 500 или 800 евра.

kvačilo
квачило / Извор: Профимедиа

Код Голф класе замена комплета може да кошта од 1.000 или 1.200 евра, а рачун може да нарасте на 1.600 или 1.800 евра за веће моделе. Цена може да пређе и 2.000 евра за луксузне моделе престижних произвођача. Осим тога, замајац са две масе уместо једног може да поскупи за неколико стотина евра.

Уопштено говорећи, добро коришћено квачило може да издржи више од 200.000 километара, па чак и 300.000 км, док неисправно коришћено може да поквари на 100.000. Из тог разлога и због високих трошкова замене, исплати се правилно користити.

kvačilo
квачило / Извор: ФОТО:принтсцреен/Еуропеан Ауто Репаир

Ево како: док је квачило ново, не би требало да држите ногу на њему када се не користи за промене, а морате пронаћи прави баланс и координацију да отпустите квачило и притиснете гас без трзања. Што су обе педале краће истовремено притиснуте, то боље. Углавном су познате лоше праксе коришћења које скраћују век трајања ових компоненти. Најчешћи је почетак убрзања са још притиснутом педалом у покрету, што је непожељна навика која изазива проклизавање и превремено хабање.

kvačilo
квачило / Извор: Профимедиа

На крају, период са осећајем под левом ногом између још увек доброг квачила и оног који почиње да квари је релативно кратак. Стога, ако сумњате, можете направити једноставан тест да бисте се уверили у његово стање, посебно ако нисте дуго возили возило. Са укљученим аутомобилом и заустављеним на равној површини где нема саобраћаја, притисните папучицу квачила, убаците је у највишу могућу брзину за мануелни мењач (пету или шесту) и одједном отпустите педалу – одмах ће све бити јасно.

Ако замена још није потребна, аутомобил треба да се заустави на месту. Ако се одмах не заустави, то значи да је плоча квачила већ почела да проклизава и да је при крају свог радног века. То је први знак да је време за замену. Овај трик је такође прилично користан када купујете половни аутомобил са ручним мењачем, па га користите.