Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОЗБИЉНО ПРИПАЗИТЕ: Срби који купују половне аутомобиле у просеку ПЛАЋАЈУ 24% ВИШЕ него што заиста вреде

23.11.2023. 13:55
Пише:
Србија Данас/ Телеграф
automobil
аутомобил / Извор: Профимедиа

Све због измењене километраже.

Тржиште половних аутомобила у Србији суочава се са изазовима транспарентности, јер многи аутомобили имају промењену километражу.

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто само три посто нових аутомобила има резервну гуму?rezervni točak

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто само три посто нових аутомобила има резервну гуму?

ПИТАЊЕ КОЈЕ МУЧИ МНОГЕ: Да ли се овде даје мигавац или не?saobraćajni znak

ПИТАЊЕ КОЈЕ МУЧИ МНОГЕ: Да ли се овде даје мигавац или не?

ПОКУПИО ВАС ЈЕ ПАУК? Ево шта се дешава са вашим аутомобилом ако закасните да га преузметеpauk

ПОКУПИО ВАС ЈЕ ПАУК? Ево шта се дешава са вашим аутомобилом ако закасните да га преузмете

Најновије истраживање компаније царВертицал открива да се аутомобил који има враћену километражу може продати за 21% више од своје стварне вредности. Ово значи да многи грађани Србије плаћају више за возило, а да не знају да су постали жртве превараната.

Возачи преферирају аутомобиле са мањом километражом, очекујући да ће бити у бољем стању и да неће захтевати обимне поправке. Тешко је пронаћи купца за возило са високом километражом, осим ако цена није знатно нижа. Зато преваранти који продају аутомобиле мењају број пређених километара, вештачки повећавајући њихову вредност и остварујући већу добит.

У Србији, аутомобили са враћеном километражом просечно добијају невероватно повећање вредности за 24%. То значи да возачи у Србији могу платити четвртину више од вредности возила, губећи тако хиљаде евра.

Ситуација у Србији је пуно боља него у Уједињеном Краљевству (29%), Италији (29%) и Литванији (25%), где је просечан раст вредности највећи међу 15 испитаних земаља.

Украјина (17%), Пољска (19%) и Румунија (20%) су на другој страни спектра. Међутим, ово су и даље велике бројке, што сугерише да преварантске праксе можда неће изгубити популарност ускоро.

Што је аутомобил новији, то су губици већи

Када се бавимо преваром са бројачем километара, старост аутомобила је тесно повезана са могућим финансијским утицајем на купца. У случају 15-годишњег аутомобила са повећаном километражом, треба напоменути да ова превара може повећати вредност возила у просеку за 27%.

Да бисмо то ставили у перспективу, за сваких 100.000 умањених километара на бројачу километара, купац нехотице може преплатити око 2.000 евра. Дакле, ако бројач показује 200.000 километара уместо стварних 400.000 км, то потенцијално значи да ће купац завршити са преплатом од чак 4.000 евра за такво возило.

Иако се овај раст цена може чинити великим за модел из 2008. године, ове вредности су израчунате на платформи царВертицал, где корисници обично проверавају скупље аутомобиле и мање аутомобиле економске класе.

Враћање километраже утиче на различите марке аутомобила неједнако

Различите марке аутомобила реагују на враћање километраже на различите начине: то може варирати од повећања вредности за 15% код аутомобила марке Мазда и Dacia, до 27% код аутомобила марке Ланд Ровер.

Купци могу потрошити до 2.000 евра више на сваких 100.000 враћених километара када купују Дациу. Међутим, друге марке могу донети још веће финансијске губитке.

Купци Renaulta могу изгубити до 2.300 евра на сваких 100.000 враћених километара, Опел - 2.200 евра, а Шкода - 4.200 евра. 100.000 враћених километара најскупљи су за купце премијум возила: Ауди (6.000 евра), Volkswagen (4.500 евра), BMW (7.000 евра) и Мерцедес-Бенз (10.600 евра).

Утицај преваре са бројачем километара на вредност аутомобила може значајно варирати, при чему одређене марке аутомобила и старосне групе доживљавају израженије финансијске губитке. За купце у Србији и широм света, спровођење темељне провере историје остаје важан корак у заштити од потенцијално скупих замки враћања километраже.

 

 

}