Економија у Немачкој на коленима: Поседовање аутомобила постаје луксуз који је недоступан све већем броју грађана
Све већи број немачких домаћинстава не може да приушти куповину аутомобила, што се негативно одражава на целокупну привреду једне од најјачих европских економија.
Некада симбол средњег сталежа и стандард који је био доступан већини грађана, аутомобил у Немачкој све више постаје луксузна роба коју многи не могу да приуште. Драматично повећање цена нових возила, раст трошкова горива и општа економска неизвесност довели су до ситуације која значајно мења навике и могућности немачких потрошача.
Према најновијим подацима Deutsche Аутомобил Треуханд (ДАТ), чак 44 одсто Немаца који већ поседују аутомобил изјавило је да више не могу замислити куповину новог возила у будућности. Овај податак јасно осликава дубину кризе са којом се суочава немачко друштво, али и аутомобилска индустрија која представља један од стубова немачке економије.
Цене аутомобила ван домашаја просечног грађанина
Главни разлог овог тренда је драстичан раст цена. Чак 69 одсто испитаника сматра да су цене нових аутомобила недостижно високе. Статистика потврђује њихов утисак - просечна цена новог аутомобила у Немачкој сада износи преко 42.000 евра, што представља повећање од приближно 30 одсто у односу на период од пре десет година.
Ова ситуација приморава грађане да траже алтернативе. Многи се окрећу половним возилима, док други разматрају потпуно одрицање од поседовања аутомобила. Неки се одлучују за јавни превоз, дељење возила или друге видове мобилности који су финансијски доступнији.
Електрични аутомобили нису решење за већину
Упркос снажном залагању немачке владе за зелену транзицију, електрични аутомобили нису донели олакшање за просечног потрошача. Напротив, високе цене електричних возила и страх од значајних губитака вредности при евентуалној препродаји додатно компликују ситуацију. За већину немачких грађана, прелазак на електрична возила тренутно није реална опција.
Ова криза приступачности аутомобила није само друштвени проблем, већ представља озбиљан изазов за немачку аутомобилску индустрију која запошљава стотине хиљада радника и традиционално представља један од главних извозних адута немачке економије.
Резултати истраживања недвосмислено указују да поседовање аутомобила у Немачкој све више постаје привилегија имућнијих слојева становништва, док за просечног грађанина постаје недостижан луксуз.
Србија Данас/Телеграф