Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕСТАШИЦА У КИНИ: Невероватне количине интернет поруџбина одразиле се на произвођаче!

03.12.2020. 15:31
Пише:
Танјуг
Kontejneri
Контејнери / Извор: Профимедиа

Принудно остајање код куће у време пандемије повећало је куповину преко интернета, а због несташице бродских контејнера у Кини јавља проблем кашњења те робе.

Према информацијама компаније Царго-партнер, купци су највише куповали канцеларијски намештај за кућу, лаптопови, спортска опрема за вежбање код куће, намештаја за баште.

ПЕНЗИОНЕРИМА ПО 5.000 ДИНАРА ПОМОЋИ! Ево када ће и како бонус бити исплаћен

ПЕНЗИОНЕРИМА ПО 5.000 ДИНАРА ПОМОЋИ! Ево када ће и како бонус бити исплаћен

МИНИСТАРКА ПРИВРЕДЕ НАЈАВИЛА: Биће помоћи за целокупну привреду, одлучиваћемо по приоритетима

МИНИСТАРКА ПРИВРЕДЕ НАЈАВИЛА: Биће помоћи за целокупну привреду, одлучиваћемо по приоритетима

ОГЛАСИЛА СЕ РЕКТОРКА УНИВЕРЗИТЕТА У БЕОГРАДУ: Да ли ће бити онлајн полагања испита?

ОГЛАСИЛА СЕ РЕКТОРКА УНИВЕРЗИТЕТА У БЕОГРАДУ: Да ли ће бити онлајн полагања испита?

То је роба која се углавном испоручује директно купцу, често из саме фабрике у Кини, океаном у бродским контејнерима до кућног прага.

Након почетка пандемије коронавируса у Кини, њихове фабрике остале су затворене још два месеца, што је створило проблем недостатка производа који се шаљу у Европу, а затворени Европљани радили су једино што су могли – наручивали производе онлајн као никада до сада.

Привредни пад Кине одразио се на цео свет, што због заустављања ланца производње у првим месецима епидемије у Кини, што због смањења производње у државама које су увозиле сировине и полупроизводе из те земље.

Са друге стране, многи поморски превозници су редуковали динамику полазака, услед смањења тражње, али и капацитета.

Ekonomija, Koronavirus, Ekonomska kriza
Економија, Коронавирус, Економска криза / Извор: Профимедиа/илустрација

Неравномерност извоза и увоза, након поновног покретања производње, довела је до велике неравнотеже у транспортној опреми, тако да је ситуација таква да су кинеске луке суочене са недостатком празних контејнера за транспорт.

Након наглог покретања привреде у многим земљама, а трудећи се да надоместе претходну вишемесечну стагнацију, многе компаније су одлучиле да појачају своје увозне капацитете.

Сада је потребно више времена да се контејнери из европских лука физички врате у Кину, како би поново били оперативни за увозни транспорт робе.

Из наведених разлога, а уједно и паузе за кинеску Нову годину, превоз робе поморским путем, као економски најисплативија опција, практично је пребукиран све до марта наредне године.

kompjuter
компјутер / Извор: Профимедиа

На тржишту нема ни довољно бродова за изнајмљивање јер је глобална трговачка флота попуњена тренутном потражњом, а „чепови“ се формирају на скоро свим чвориштима.

Већина бродова и контејнера слата је за САД јер је ту потражња била највећа.

Директор продаје и развоја шпедитерске компаније Царго-партнер Небојша Ђекић каже да та компанија својим корисницима помаже да избегну кашњења, бржим, премиум сервисом за контејнерски транспорт коришћењем лука Копер и Трст, Адриа PRIORITY Expreš.

Каже да је транзитно време из главних лука са Далеког истока до главних лука Јадрана пет до осам дана брже у односу на луке Северног мора.