Нова брза пруга од Београда до Ниша: Почетак радова у марту, ово су детаљи пројекта
Србија у марту започиње један од највећих инфраструктурних пројеката - изградњу и реконструкцију брзе пруге од Београда до Ниша, којом ће грађани путовати 200 километара на сат и стизати на југ земље за само 100 минута. Министарка Александра Софронијевић изјавила је за ТВ Пинк да су припреме у току и да радови почињу почетком марта.
Радови на изградњи и реконструкцији брзе пруге Београд - Ниш требало би да почну почетком марта 2026. године, што представља једну од највећих инфраструктурних инвестиција у земљи.
Ова пруга, дужине 230 километара, омогућиће возовима да саобраћају брзином до 200 километара на сат, чиме ће путовање између Београда и Ниша трајати свега 100 минута.
Пројекат од стратешког значаја
Председник Александар Вучић изјавио је да су све припреме већ у току и да се на пролеће очекује убрзано извођење радова. Пројекат се спроводи у сарадњи са Европском унијом и обухвата три деонице:
-
Београд - Велика Плана,
-
Велика Плана - Параћин,
-
Параћин - Ниш.
Први радови почеће код Ђуниса, на деоници дугој 19 километара. Вредност инвестиције износи 2,8 милијарди евра, а део средстава финансира Европска унија.
Планирано трајање радова
Према плану, рок за завршетак радова је 2,5 године, док је планирано да пројекат у целости буде готов за највише четири године.
Министарка Софронијевић је истакла да је циљ да се радови одвијају без потпуног прекида саобраћаја, већ уз повремене обуставе, како би пруга остала функционална током реконструкције.
Повезивање југа Србије и Грчке
Вучић је најавио и да су у току преговори да се пруга продужи даље ка југу, преко Лесковца и Врања до Табановаца, па чак и до Солуна, што би Србији омогућило модерну железничку везу са Грчком и јужним суседима.
Модерна железница и нове могућности
Грађани Србије већ користе брзу пругу Београд – Суботица, којом возови саобраћају до 200 км/х, а нова линија ка југу земље додатно ће унапредити жељезничку повезаност, туризам и привреду.
Овај пројекат означава важан корак у модернизацији железничке инфраструктуре и јачању међународних веза Србије.